Mezzrow: Summon Thy Demons (2023)

rattlead.hu

A svéd Mezzrow-t pályafutásának kezdetén úgy ismertük meg, mint a legtehetségesebb Testament-epigont: a csapat bemutatkozó albuma, az 1990-es Then Came the Killing ugyanabban a szellemben fogant és a megtévesztésig úgy szólt, mint Chuck Billyék első két nagylemeze. Aztán a skandináv Csipkerózsika negyedszázados álomba merült, amelyből csak a múzsa fémes csókja ébresztette fel: két évvel ezelőtt aktivizálták magukat, igaz, ez a régiek közül már csupán Uffe Pettersson énekest és Conny Welén basszusgitárost jelenti, társaik friss igazolások, ám korántsem kezdő muzsikusok.

A vérátömlesztés új ihletet és ötleteket pumpált a svéd monstrum ereibe, így több mint három évtized után megszülethetett a Mezzrow második albuma. Ami szerencsére már egyáltalán nem hordozza magán a debüt gyerekbetegségeit: nyoma sincs testamentes ízeknek, legalábbis a régi Testament hatásának, a Summon Thy Demons egy ízig-vérig mai, tipikus skandináv thrash remekmű. Érett és szigorú anyag, amit leginkább úgy tudnék leírni, mint egy – természetesen csupán thrash-mércével mérve – könyörtelen harci gépezetet. A német Deimos’ Dawn idei alkotása tetszik úgy, mint ez az anyag: semmi különleges, összességében mégis abszolút meggyőző, mi több, lehengerlő.

Persze ez a „semmi különleges” nem egyenlő az unalmassal, hiszen bőven vannak itt dallamok, emlékezetes témák, amelyek azonban harmonikus elegyet alkotnak a gyorsasággal és keménységgel. A King of the Infinite Void és a Through the Eyes of the Ancient Gods lendületével sodor magával, míg a valamivel komótosabb címadó nótában meglepően agresszív szólót és váltott gitárjátékot hallunk. Kedvenc dalom a What Is Dead May Never Die, amelyet dallamos, fülbemászó refrénje okán akár az anyag slágerének is nevezhetünk.    

Leginkább még Beneath the Sea of Silence-ben érhetők tetten – újabb kori – testamentes áthallások; ezt feledtetendő, az alig másfél perces, instrumentális Blackness Fell upon the World-ben viszont egy nagyon hangulatos gitár-cselló „duettet” kapunk a svédektől. És akkor, amikor egy kicsit kezdene ellaposodni az előadás, megkapjuk az arcunkba a The End of Everythinget, ami alatt a banda csak pillanatokra veszi le a lábát a gázpedálról; az elnyújtott szavakból összeálló refrén is különleges, éppen ezért mélyen rögzül a hallgatóban.                 

Valaki azt írta, nála ez az idei év thrash albuma. Nem lepődöm meg rajta: a Summon Thy Demons az irányzat kedvelői számára kihagyhatatlan alkotás. Nálam erős négyes a jutalma.

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) rattlead.hu nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.