Sharon den Adel: "Nem olyan könnyű a mesterséges intelligenciával való munka, mint ahogyan azt sokan gondolják."

Fémcsajok

Vitathatatlan a mesterséges intelligencia (AI) térhódítása az egész világon, noha rengeteg a neofób ember, akik szerint ez rossz irányba viszi az emberiség sorsát. Rengeteg zenész is segítségül hívja az AI-t, például a videoklipek készítésénél, a holland Within Temptation bevallottan használja ezt a technológiát - erről mesélt most a csapat énekesnője, Sharon den Adel egy interjúban.

Két videoklipet készítettünk a mesterséges intelligencia segítségével: a Wireless-t és a Bleed Out-ot. 

Az első szerzemény májusban jelent meg, a második pedig júliusban, Sharon szerint pedig egyáltalán nem olyan könnyű az AI-videók létrehozása, mint ahogyan azt az emberek többsége gondolja.

Nagyon bonyolult a mesterséges intelligencia használata. Nem olyan egyszerű, mint ahogy az emberek gondolják, hacsak nem akarsz szájszinkront csinálni. Ez a legnehezebb dolog. Az AI egyáltalán nem azt csinálja, amit te akarsz. Csak négy opcióval áll elő, és minden alkalommal ebből a négy lehetőségből kell választanod, hogy azt a megjelenést kapd, amit szeretnél. Például a "Wireless" videónál volt egy katonasisakunk, ami hirtelen gombává változott, és nem tudtunk vele mit kezdeni. Az emberek azt gondolják, hogy ez nagyon könnyen megy, talán más dolgok esetében ez igaz is lehet, de a vizuális témákban, még mindig nagyon nehezen megy a munka.

Az is kiderült: a zenekar megvált előző kiadójától - ennek oka pedig az volt, hogy nem tetszett nekik az az ötlet, hogy főleg kislemezeket jelentessenek meg, márpedig a Within Temptation három éve kizárólag dalokat adott ki, szám szerint nyolcat. 

Azt akarták, hogy először egy teljes albumot jelentessünk meg, és csak akkor adjunk ki kislemezeket, amikor az album már elkészült. Viszont ha azokról a dolgokról akarsz énekelni, amelyek ott és akkor történnek veled, akkor kislemezeket kell kiadnod, és nem akarsz rá akár három évet is várni, hogy megoszthasd. Szakítani akartunk a kislemezek és albumok kiadásának hagyományos menetével. Ez ösztönzött minket arra, hogy egyedül folytassuk tovább. A kiadó úgy érezte, hogy ezt nem tudjuk megcsinálni, és csak a hagyományos mód a járható út. Szóval elengedtek minket, aminek nagyon örülök. Barátsággal történt meg a szétválás. Szabadabbak vagyunk, mint valaha! Ez felbecsülhetetlen, még akkor is, ha így jóval több a dolgunk. 

within-temptation-photo-tim-tronkcoe_1.jpg

A banda hangzása rengeteget változott az évek során. A kezdetben gótikus-szimfonikus metalt játszó zenekar mára teljes stílusváltáson esett át, eleinte csak módjával csepegtettek némi modern hangzást a zenéjükbe, azonban a 2019-es "Resist" album viszont már teljes egészében ezt a vonalat hágta meg.

Meghallgattuk az "Enter" albumunkat, és összehasonlítottuk a Bleed Out-tal. Egy kis kezdetleges hangzás megmaradt a zenénkben, de persze minden lemezzel fejlődtünk. Érezhető bennük a zenekar szíve és lelke. Mindig próbálunk olyan hangzást találni, ami ma illik hozzánk, nem pedig tegnap, és a magunk módján akarunk fejlődni. Minden alkalommal kihívás számunkra, hogy úgy szóljunk, mint egy olyan zenekar, amelyik most alakult volna, nem pedig tíz évvel ezelőtt. Remélem, hogy a rajongóink és mindenki, aki szereti a zenénket, velünk együtt fejlődik a következő albumig és egy új hangzásig. 

 

 

 

 

 

 

 

Megosztom Facebookon! Megosztom Twitteren! Megosztom Tumblren!

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) Fémcsajok nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.