Crown of Glory – Ad Infinitum (2020)

Melodikus metal/hard rock vonalon Svájcból mindig bukkantak fel újabbnál újabb tehetségek. A ’80-as években a Krokus, a következő évtizedben a Gotthard tűnt fel, majd futottak be kisebb-nagyobb nemzetközi karriert. A 2000-es évek első dekádja is kitermelte a Crystal Ball-t, illetve a Shakrát, jóllehet az utóbbi két csapatnak hazáján kívül kevesebb babér termett, mint a fentebb emlegetett kollégáknak.

A Crown of Glory talán kevésbé ismert név, azonban ők is két évtizede jelen vannak a színtéren. Az 1998-ban alakult zenekar nagylemezes évei 2008-ban kezdődtek, azóta úgy tűnik, hogy beálltak a hat évenkénti lemezkiadásra, ugyanis az Ad Infinitum a harmadik e sorban. A csapat alapítói az énekes Heinz Muther és fivére, a szólógitáros Markus, illetve a másik hathúros, Hans Berglas. A bandában az “átjáróház” szerepét a dobos pozíciója tölti be, illetve az évtizedek alatt több basszusgitárost is elfogyasztottak. A hatfős zenészgárdát pedig a billentyűs személye teszi teljessé. A közel egy órás, tucatnyi dalt rejtő Ad Infinitum szeptemberben jelent meg a Fastball Recordsnál.

A dob-billentyű összjátékkal kezdődő Emergency kapásból egy sláger. Heinz hanghordozása pedig egy az egyben az Edguy vezér, Tobias orgánumát idézi. A dal elférne akár a németek Rocket Ride-ján is. Kellően riffgazdag, a himnikus billentyűk és a melodikus gitárszólók révén pedig kellően dallamos is. A Seraina Telli (ex-Burning Witches) karcos hangjával megtámogatott Something hasonló szellemben folytatódik, a női hang ebben a tételben át is veszi a főszerepet Heinztől. A Let’s Have A Blast a címéhez illően egy horzsolóbb nóta, kiváló többszólamú vokálokkal feldíszítve. A gitárszóló harmóniái külön is kiemelendők. Az Emporium of Dreams úgy indul, mintha a Rammstein gitárduója facsarná a riffeket. A mennydörgő gitárokat a nagyszabású szintetizátor témák és a szárnyaló ének kiválóan ellenpontozzák. A dal végén hallható tenort nem tudom, kinek köszönhetjük, de elismerésem az ismeretlen dalnoknak.

A kötelező dal az ének és billentyűalapokra építt ballada-szerű a Surrender képében érkezik. Hozza is az elvárható szintet, de a karcos tételek egyértelműen jobban passzolnak a svájciak portfóliójába. A kvázi címadó, az Infinity egy epikusabb alkotás, lassan kibomló dalszerkezettel, sok tempóváltással. Az alapok és a felépítmény is közel tökéletes dallamos metal. Ahogy a cím, úgy a zene is közeli rokonságban áll a Stratovarius Infinite” lemezével. A terebélyes Glorious Nights billentyűs nyitánya szintén magán viseli Jens Johansson kéznyomát. Az ének ebben a dalban a legváltozatosabb, Oli Schumacher pedig futurisztikus hangszíneket is bemutat a klaviatúrán. A majd egy órás lemez a második felében sem fullad unalomba, köszönhetően az ötletes hangszeres játéknak. A hosszúra nyúlt instrumentális felvezetővel kezdődő, majd vokálgazdag szerzeménnyé alakuló Make Me Believe az egyik legerősebb tétel a lemezen. A felvezető single, a What I’m Made Of az album utolsó harmadában kapott helyet. Mások az előzeteseket a lemezek elején ellövik, de a svájciak megengedhették maguknak a luxust, hogy a lemez végére tegyék azt, ötletekben ugyanis nem volt náluk hiány. Az Ad Infinitum-ot két középtempós menetelés zárja az Until I’m Done és a Say My Name képében.

Ha már az elején az Edguy-hoz hasonlítottam őket; a svájciak szerencsére kerülik a Tobias-féle bohóckodásokat, náluk nincs Trinidad és Fucking with Fire, illetve egyéb komolytalanságok. A dallamos vonal hívei, a Frontiers kiadó fetisisztái nyugodtan beruházhatnak a svájciak korongjára, az Ad Infinitum kellően karcos, egyben dallamcentrikus kiadvány, avagy melodikus metal felsőfokon.

(Andris)

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) Fémforgács nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.