ACCEPT – Friss előzetes az augusztus elején érkező új lemezhez

Egyéb 0 Comment

The Rise Of Chaos címmel jelenik meg augusztus 4-én az Accept új stúdióalbuma. A klipes címadó dal után a második albumelőzetes is megérkezett a teuton metal legendától.

A 2009-es újraindulás óta ez lesz a legendás német metal banda negyedik lemeze, a borítót pedig ezúttal Havancsák Gyula készítette.


 






ACCEPT - Előzetes a 2017-es The Rise Of Chaos albumhoz #2




ACCEPT - Előzetes a 2017-es The Rise Of Chaos albumhoz #1




ACCEPT - The Rise Of Chaos (a 2017-es The Rise Of Chaos albumhoz)




ACCEPT - Werkfilm a The Rise Of Chaos kliphez 3.




ACCEPT - Werkfilm a The Rise Of Chaos kliphez 2.




ACCEPT - Werkfilm a The Rise Of Chaos kliphez 1.



 

"A The Rise Of Chaos gondolata olyasmi, amin az utóbbi időben gyakran töprengtem - mondja Wolf Hoffmann gitáros. - Akármerre is járunk, mindenfelé vannak rejtett, vagy éppen nagyon is látható jelei a rombolásnak, és ezek valahogy megváltoztatják az eddig ismert világot. Ami ma még áll, holnapra eltűnhet, és ez eléggé irritáló, mert annyi szinten megesik. Senki sem tudhatja, holnap mi kerül sorra. A borító a legutóbbi színpadképünket mutatja, de nyilvánvalóan lerombolva... mintha csak egy katasztófa történt volna!"




 



Az új album élő premierje egy nappal a megjelenés előtt lesz a Wacken fesztiválon, ahol egy különleges bulit ad majd az Accept.

 



A Wacken-buli első részét egy klasszikus szett alkotja majd, régi és újabb kori sikernótákkal, a második részben a gitáros Wolf Hoffmann tavaly kiadott Headbangers Symphony szólóalbumáról fognak játszani, kiegészülve a Cseh Nemzeti Szimfonikusokkal, a harmadik részben pedig szintén szimfonikusokkal játszanak majd Accept dalokat, egy komplex multimédia show kíséretében.



A tavalyi szólóalbum kapcsán, amelyre klasszikus zeneszerzők munkáinak metalos, de nagyzenekari vagy vonós hangszereléssel kísért verziói kerültek fel, Hoffmann mester így nyilatkozott a Hammernek:


Az Accept zenéjébe aránylag korán elkezdtél klasszikus zenei elemeket, dallamokat beépíteni. Miért?

„Odahaza a szüleim rengeteg klasszikus zenét hallgattak, de különösebben nem fogott meg egyik sem. Ismertem a legnépszerűbb dallamokat, zeneszerzőket, mert ez szólt a háttérben, de már a húszas éveimben jártam, amikor igazán felfedeztem a klasszikus zene szépségét. Elsődlegesen Csajkovszkij volt a kedvencem. Ekkor már az Accept tagja voltam, lényegében a zenélés volt a munkám. Mindig is kerestem a lehetőségét, hogy minél többet tudjak meg a zenéről, és igyekeztem is kombinálni a két világot. Már az 1981-es Breaker lemezen is voltak ilyen jellegű dolgaim. Például a Son Of A Bitch dalban klasszikus ihletésű riffek szerepelnek, de ilyesmi hallható a Neon Nights-ban és a Fast As A Sharkban is. De semmiképpen sem voltam úttörő ezen a téren, hiszen Ritchie Blackmore vagy Uli Jon Roth nálam jóval korábban is beépített klasszikus elemeket a zenéjébe. És őket tartottam a legnagyobb mestereimnek."


A Head­ban­gers Symphony albumodnak már volt egy előzménye 1997-ben, egy klasszikus zenés gitárlemez. Miért tartott csaknem 20 évig, hogy előrukkolj egy újabb hasonló anyaggal?


„Mert az ilyesmit nem lehet elkapkodni. Mindig volt valami más feladat. Amióta az Accept újra beindult, szinte folyamatosan volt mit csinálni. Vagy egy turné vagy egy újabb lemez. A háttérben persze dolgoztam ezen az anyagon is, amolyan hobbi-jelleggel, de csak most volt elegendő időm ahhoz, hogy be is fejezzem. Megjegyzem, azt az 1997-es CD-t is sokan szerették, és mindig kérdezgették is, hogy nem akarok-e egy újabbat készíteni. De a két anyag között óriási differencia van, hiszen akkor inkább csak elgitároztam a klasszikus zenei darabokat, a kedvenceim közül párat, most azonban rendesen be is metalosítottam őket, és vonósokat vagy nagyzenekart is tettem hozzájuk. Az első CD-n nem volt ilyesmi.

Nem akartam simán megismételni azt a lemezt, valami újdonsággal akartam előrukkolni. Ahogy mondtam is, ezt elsődlegesen a saját szórakoztatásomra készítettem. De nem is gondoltam volna, hogy ez az új anyag ennyire kemény lesz. Nem ez volt az eredeti elgondolásom. Már nem is emlékszem, mikor készítettem el az első demókat, de biztosan megvan már 8-10 éve. Ez egy lassú, aprólékos munka volt."
 


WOLF HOFFMANN - Scherzo (a 2016-os Headbangers Symphony albumról)
 



Együtt készült a felvétel egy nagyzenekarral?

„Nem, a nagyzenekari vagy vo­­nós felvételek később születtek. Elsőként a demó készült el, aztán dobokat tettünk alá, majd jött a zenekar. Odahaza még számítógéppel készítettem el a demót, aztán Prágába utaztam és az ottani Filharmonikusok felvételeivel cseréltem le a saját, házi cuccomat. Amikor ez megvolt, hazamentem és feljátszottam a végleges gitártémákat. Szóval, apránként raktam össze a lemezt. Nem is tudtam mindent befejezni, amit szerettem volna, így is nagyon időigényes volt."


A nem gitárra komponált klasszikus zenei darabokat nem lehet egykönnyen gitáron előadni, igaz?


„Ez az adott darabtól függ. Van, amit nem olyan nehéz, és van, ami rettentően az. De éppen az ilyesmi munkákból, feladatokból lehet a legtöbbet tanulni. Ha átültetsz egy nehezebb Bach témát gitárra, olyan dolgokat kell eljátszanod, amilyeneket magadtól sosem találnál ki. Ezek a zeneszerzők különben is zsenik voltak! Én csak betanított munkás vagyok hozzájuk képest, ők művészek voltak a szó legnemesebb értelmében."


Feltételezem, hogy nem hallás után tanultad meg a darabokat.


„Nem, az biztosan nem ment volna. És még kottával sem volt könnyű, mert jó néhány kotta vagy téves vagy szándékosan módosított. Elő kellett kutatnom az eredeti kottákat ahhoz, hogy meg tudjam fejteni, hogyan lehetne jól megszólaltatni ezeket a műveket. És erre egyedül nem is lettem volna képes.

Szerencsére egy barátom segített a munkában, a hangszerelésben. Melo Malafi a neve, és igazi szakértője a klasszikus zenének. A vonós hangszerelésnél is nagy-nagy segítségemre volt. Remekül kiegészítettük egymást, mert ő a klasszikus zene felől jött, de szereti a rock és metal zenéket is, én pedig épp az ellentéte vagyok Melo-nak. Ha nekem kellett volna megírnom a vonós hangszerelést, még mindig ott ülnék a stúdiómban! (nevet) El tudtam mondani neki, hogy mit szeretnék hallani, de a tényleges munkát ő végezte el."

A teljes interjú a tavaly októberi Hammerworld magazinban jelent meg.

 




 

 

 

SZÓLJ HOZZÁ!

Keresés

Back to Top

Inline
Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!
Inline
Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!