Jinjer: "A zenészek a piramis legaljára kerültek…"

Fémcsajok

Jinjer: "A zenészek a piramis legaljára kerültek…"

Az utóbbi években egyre több zenész emeli fel a hangját a koncerthelyszínek vitatható pénzügyi gyakorlatai ellen. Most a Jinjer basszusgitárosa, Eugene Abdukhanov is határozott kritikát fogalmazott meg ezzel kapcsolatban.

"Nehéz megtalálni a megfelelő szavakat, és nem káromkodni."

- kezdte a német Moshpit Passion magazinnak adott interjújában a zenész, majd felfedte, pontosan mire is gondol: a turnézás egyre nagyobb kihívást jelent és egyre drágábbá válik. Különösen annak fényében, hogy sok helyszín megköveteli a zenekaroktól, hogy a merchandise-bevételek egy százalékát fizessék ki nekik.

"Ellenzem és mélységesen utálom az egész ötletet, hogy alapvetően pénzt lopnak a zenekaroktól, különösen akkor, amikor a helyszíneken bárok vannak, és rengeteg pénzt keresnek a pián. És különösen a merch-pénzek elvételét a támogató zenekaroktól, akik nagyon gyakran alig keresnek pénzt magából a merchből, és semmi mással nem rendelkeznek. Ugyanakkor megértem, hogy nincs kiút a helyzetből. Az egész rendszer miatt, ahogyan minden készül, minden a feje tetejére állt..."

Az elmúlt másfél évtizedben az ukrán csapat karrierje valóságos sikertörténetté vált a metal színtéren. A zenekar a világ számos pontján nyűgözte le közönségét, a legendás Wacken Open Airtől kezdve a patinás Download fesztiválig, valamint Európán és Amerikán kívül Ausztráliába, Dél-Afrikába és Ázsiába is eljutottak - legutóbb Dubai-ban, a Fülöp-szigeteken, Indiában és Japánban is színpadra álltak. Friss albumukról, a "Duél" címet viselő korongról ITT olvashattok kritikát.

"A zenészek a piramis csúcsáról, ahol minden előadónak működnie kellene, a piramis legaljára kerültek. Ugyanis a zenészek másoknak dolgoznak, ez így működik. Egészen pontosan a zenészek a menedzsmentnek és a kiadóknak dolgoznak, valamint a booking cégeknek és a promótereknek. És ez nagyon-nagyon nyilvánvaló, amikor egy turné pénzügyi elszámolását látod. Látod a pénzt, aztán látod az összes levonást, és ami marad, az összehasonlíthatatlan azzal, ami az elején volt."

- világított rá a rendszer visszásságaira a zenész, majd eképpen zárta mondandóját:

"Örökké tudnék panaszkodni emiatt. De a lényegre látok, és a lényeg csak a világ, amiben élünk. Minden így működik. Az egykor nyitott piac és szabad kapitalista társadalom egy mélyen monopolizált térré változott, ahol minden bizonyos entitásoké, amelyek a piac többségét uralják, de nem mondok neveket. Ez nagyon rossz, ám egyszerűen nem látok megoldást."

 

Megosztom Facebookon! Megosztom Twitteren! Megosztom Tumblren!

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) Fémcsajok nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.