Nuskull Magazin
Bizonyára már mindenki találkozott olyan nem hivatalos, bóvli, kacat (ruházati) termékekkel, ahol a fifikás kufár megpróbálta lekoppintani a hivatalos cuccot, és olyan bődületes baromságok láttak napvilágot, mint az Adios cipő, vagy a Harry Potter logós Sonic, a sündisznós hátizsák. Igen ám, de mi van akkor, ha egy brandnek a konkrét tulajdonosa szabadít a világra hivatalos árusítás keretein belül pár nagyon megúszós, sufni darabot? Pláne, ha egy Las Vegas-i szuperfesztiváltól van szó!?
A hétvégén tartották meg ugyanis a negyedik When We Were Young fesztivált Vegasban, ami egyike a város iszonyat tömény, rengeteg bandát egy napra beszuszakoló millenial cash grab fesztjeinek (a másik értelemszerűen a Sick New World), amelyek közül ez épp kifejezetten az emo, a poszt-hardcore, a pop punk és a metalcore szerelmeseinek nyújt minden bizonnyal felejthetetlen – ugyanakkor valószínűleg sok szempontból baromira megterhelő – élményt. Az idei kiadást – amit egyébként a Fall Out Boy és a My Chemical Romance headline-oltak – már eleve több tényező is nehezítette, mint pl. a The All-American Rejects és a The Distillers kiesése röviddel a buli előtt. Mindennek tetejébe viszont sok fesztiválozó csak hazaérve találkozott a végső kegyelemdöféssel:
a fesztivál hivatalos pólói, pulcsijai hemzsegnek a zenekarok elírt neveitől.
Ezt a WWWY Reddit-oldalán jelezték egy threadben a felhasználók, akik – bár erről egyelőre hivatalos adat nem elérhető – esetenként akár 50 dollár (~18 500 Ft!) körüli összeget is kifizethettek az adott ruhaneműkért, amiken így szerepelnek a zenekarok nevei:
- The All-Amercian Rejects (The All-American Rejects)
- New And Glory (New Found Glory)
- We Are in the Crowd (We Are the In Crowd)
- Movevments, Moveuments (Movements)
- Amor for Sleep (Armor for Sleep)
- LS Dunes, LA Duxes (L.S. Dunes)
- Daisy Grendade (Daisy Grenade)
- Amberlin (Anberlin)
A threadben azt is megemlítik, hogy a fesztivál bejárata előtt szokásosan felbukkanó nem hivatalos pólóárusok portékái állítólag hibátlanok voltak. Persze aki hajlandó kifizetni a 300-500 dolláros behoppot, annak valószínűleg büdös lesz a filléres ruhadarab, és inkább megveszi a hibásat, majd csinál róla egy millió megtekintéses siránkozós videót a TikTokra.
Pedig kár ezen szomorkodni, sőt általában az érintettek, nevezetesen maguk a zenekarok szórakoznak ezen a legnagyobbat. Mint amikor Milánóban a Malevolence elkezdte ugyanannyiért árulni ugyanazt a pólót, amit a koncert helyszíne előtti kufárok, vagy jelen esetben a New And Glory… bocsánat, a New Found Glory, akik annyira murisnak találták az egész szitut, hogy elő is álltak egy külön pólóval, amin már az „új” nevük tetszeleg.