Edge Of Forever: Ritual (2023)

Dionysos Rising

Kiadó:
Frontiers

Honlapok:
www.edgeofforever.it
facebook.com/edgeofforeverband

Alessandro Del Vecchio, ez a zömök kis talján akarnok nem született frontembernek, hiszen leginkább a Tolkien-féle Hobbit törpjeire emlékeztet. Valószínűleg ezért is húzódott vissza a hangszere(i) - leginkább a szintetizátor -, illetve a keverőpult mögé. Fölsorolni is nehéz lenne, hány projekt és lemez háttérmunkáját végezte bérmuzsikusként, dalszerzőként, hangmérnök-producerként. Ebben a minőségében a teljesítménye nem egyenletes, bár igénytelennek semmiképpen sem mondható. Mindig megvan nála a magas szakmai színvonal, ha az igazi inspiráció olykor, az eredetiség pedig szinte mindig hiányzik is belőle.

Bár az Edge Of Forever története a 2000-es évek elejéig nyúlik vissza, az első lemezeken még nem ő, hanem egy bizonyos Bob Harris énekelt. Hosszabb kihagyás után az együttes 2019-ben gyújtotta be újra a rakétákat, s immár vállaltan, következetesen Del Vecchióval a reflektorfényben - azaz a mikrofon mögött (is). Az új érából a 2022-es "Seminole" volt az a lemez, amiről először írtunk. Meglepetésemre, tök bejött az az album, még akkor is, ha Del Vecchiónak igazából nem mutatta új arcát, sem vokálisan, sem zeneileg nem különbözött a számtalan projekttől, amelyben komponistaként, producerként részt vállalt.

Del Vecchióban van valami különös vonzódás az amerikai őslakosok világa iránt, a tematika részben és bizonyos értelemben most is folytatódik, bár a lemezborító grafikája kevéssé indiánosra, ám elég barlangrajzosra sikeredett. A muzsikában ez az "amerikás" hozzáállás csak annyiban jelenik meg, amennyiben nyomokban tartalmaz keveset Bon Jovi olykor vadnyugatos hajlamaiból, illetve a klasszikus amerikai AOR/ hard rock vonulatból.

A "Semiole" alapvetően tetszetős világa köszön itt vissza, talán túlságosan is. Elég egyneműnek tűnik a dolog, jót tenne némi változatosság a dalszerzésben, megszólalásban; ezt talán más dalszerzők bevonásával meg is lehetne oldani, de itt - s ezt tudomásul kell venni - az utolsó hangig minden Del Vecchio agyából pattan ki. Személy szerint azt találom hosszú távon fárasztónak, hogy szinte végig vastag "kórus-effekt" van ráküldve a énekre, mintha egyszerre vagy ötven kis Del Vecchio süvöltene a mikrofonszobában. Ez kicsit mesterkéltté teszi az egészet.

Ebben a stílusban elég szokatlan, hogy a címadó egy hét részes, 23 perces szerzemény, bár a különböző részek között szinte minimális a zenei összefüggés - nem úgy, mint egy monumentális Neal Morse opuszban. Ez a vonal nekem jobban bejön..., talán errefelé kellene elindulni, beleértve az instrumentális részek, szólók tudatos fölhízlalását. Mindent összevetve nem túl emlékezetes, de mindenképpen élvezetes hallgatnivaló.

Tartuffe

Megosztom Facebookon! Megosztom Twitteren! Megosztom Tumblren!

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) Dionysos Rising nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.