„Nagy volt a nyomás rajtam, hiszen ilyen dobosok után nem tehettem meg, hogy bármit elrontsak.”

rattlead.hu

„Nagy volt a nyomás rajtam, hiszen ilyen dobosok után nem tehettem meg, hogy bármit elrontsak.”

Az első zenekaromat egy nagyon jó barátommal, Simon Balázzsal kezdük el csinálni. Ilyen alter zene volt. Most ő a Free Houdini frontembere. Aztán jött az Under the surface, hozzám zenében közelebb álló metalcore zenekar volt, innen Farkas Peti kérésére kerültem az Embersbe. Sajnos már nem aktív a zenekar, de szinte minden évben szóba kerül egy esetleges reunion show.

Régi vágyam volt, hogy a testvéreimmel együtt játszhassak, akár élőben, akár lemezen. Szerencsére mindkettő megvalósult. A Csejtey egy különleges projekt volt, melyet bátyám, Zoli hívott életre. Ő írta meg a dalokat, az éneket. az EP érdekessége, hogy a szokásostól eltérően került rögzítésre. Először a gitárokat, basszusgitárt, éneket vették fel egy hatvani stúdióban, utána küldték át nekem az anyagot. Másik bátyámmal, Csabival itt Szombathelyen Domby Bertalan stúdiójában felvettük a dobot meg a Csabi gitártémáit. A keverés is Szombathelyen történt. A dobtémákban szabad kezet kaptam. Ma már kicsit másképp dobolnám fel, kevesebb fillel, a kevesebb több elvén. Nagyon jó élmény volt a tesómékkal és Noctis-szal dolgozni ezen az anyagon.

Remélem, hogy nem! haha! Miután Olivérrel úgy döntöttek, hogy nem folytatják a közös munkát, 2013 elején engem keresett meg Bandó, ha jól tudom Pál Zoli javaslatára. Én akkor a Social Free Face-ben játszottam. Bandó és Barbarics Jani kijöttek a terembe egy meghallgatásra és kb 5 perc után azt mondták, hogy jó lesz ez. Jani mondta, hogy előttem több dobost is meghallgattak, szóval nem hiszem, hogy bármi köze lenne a hátszélnek a döntésükben.

Így van, ők tényleg a legjobb dobosok, és igen, keményen fel volt adva lecke! A dalok megtanulásával nem volt gondom, hiszen ezeken a dalokon nőttem fel, sokat hallgattam őket addig is. Nagy volt a nyomás rajtam, hiszen ilyen dobosok után nem tehettem meg, hogy bármit elrontsak. Metronómra csak stúdióban játszottam előtte, itt meg ugye arra megy minden. Plusz volt és mindig is van egy bizonyítási vágy, hogy kivívjam a testvéreim elismerését. Mondhatom, nem egyszerű feladat…haha!

Gyerekkorom óta ismertem őket, szóval tudtam, hogy a beilleszkedéssel nem lesz gond. Vigh Zolit csak ezután ismertem meg, de nagyon gyorsan egy hullámhosszon lettünk vele is.

Nem voltunk ott top formában, nem ez volt a legjobb bulim a Sear Bliss-szel. Kicsit feszültek is voltunk talán. Viszont akkor volt szerencsém találkozni Alba Hiseni énekesnővel, akivel eljátszottunk egy közös dalt. Nagy élmény volt!

A Hammerhearttal csakúgy, mint az előző lemeznél 1 lemezre szerződtünk, ami opcionálisan meghosszabbítható. Beállt mögéjük a Napalm records, érezhető a változás. Nemcsak anyagi támogatást kaptunk az új lemezhez, hanem mind promócióban, mind terjesztésben méginkább rákapcsoltak Guido-ék, abszolút úgy érezzük, hogy mögöttünk vannak és kiemelt szerepet kapunk a Sear Bliss a kiadónknál. Hosszú távra tervezzük az együttműködést. Most vagyunk túl egy 10 állomásos Európa turnén, a turné második állomása Barendrecht volt Hollandiában és a Hammerheart főnök Guidó eljött, hogy élőben is megnézze a zenekart. Hozott kóstolót saját gyártású söréből. Kedves gesztus volt tőle.

Kovács Attila döntött úgy, hogy kiszáll a zenekarból, ezért kellett másik gitárost keresnünk. Mivel Bandó már dolgozott együtt Marcival az első Rivers Abaze lemezen, tudta mennyire jó gitáros, ezért nem sokat hezitáltunk a megkeresésével kapcsolatban.

Igen, a The Upper World című dalt egy az egyben ő hozta, de a többi dalba is hozott riffeket, szólókat.

Abszolút gyorsan sikerült beilleszkednie. Nem mondtuk ugyan így ki, hogy teljes jogú tag-e, de természetesen mindannyian így vélekedünk róla, hogy az.

A felvételek a pinkafeldi Mushroom stúdióban készültek, illetve a harsonát pedig a szombathelyi Bartók teremben rögzítettük. Most is, mint az előző lemezeknék Sheer Viktorral dolgoztunk, az ő keze munkáját dícséri a végeredmény. A masteringet a legendás Dan Swanö készítette Svédországban. Én csak a dobfelvételen voltam jelen, azt tudom, hogy másfél nap alatt doboltam fel a dalokat, de a többiek is elég gyorsan feljátszották a részüket.

Igen, kész dalokkal vonultunk stúdióba, előtte a próbateremben készítettünk demó verziót a számokból. Nem volt olyan dal, ami lemaradt volna a lemezről.

Egyetértesz azzal, hogy a nyitó Infinite Grey-től lassan átlépünk egyfajta spirituális élménybe?

Ez volt az első dal, aminek az alapjai megszülettek az új lemezről. Bandó hozta ezt a szerzeményt is, mint ahogy az album jelentős részét. Ez egy komplex dal, olyan, mint ahogy te fogalmaztál, mint egy spirituális utazás. Az egész albumnak van egy íve, kicsit a régi vonalas megoldásokat szerettük volna modernebben megjeleníteni.

Hogyan vélekedsz arról, hogy a Sear Bliss dalszerzése mindig is sok fejlődést és atmoszférát tartalmazott, sokféle ötletet adva, amelyek szépen kifejeződnek a black metal hangszerelés ilyen összetett, de kreatív formáján keresztül?

Mindig is kerültük a sablonos dolgokat, nem akartunk olyat játszani,amit más már lejátszott. Szerettünk volna egy saját hangzásvilágot, amit ha meghall az ember, egyből tudja, hogy ez egy SB dal. Folyamatosan fejlődünk, tanulunk, tapaszatlunk meg dolgokat, így a zenénk is folyamatosan fejlődik. Érettebbek vagyunk, ami a dalokban is megjelenik. Nálunk a zene hangulatvilága a legfontosabb, érzéseket vált ki a hallgatóból. Nem játsszuk szét a dalokat, inkább az atmoszféra a lényeg.

Sok helyen azt olvastam, hogy a legjobb albumotok, ami nehezen vitatható…

Köszönjük szépen! Valóban olvastam én is ilyeneket, nyilván ez egyéni preferencia kérdése, de szerintem is ez egy nagyon jól sikerült album lett.

Marci játéka, technikai tudása sok pluszt, töltetet adott a számoknak?

A számokat zömében Bandó írta, illetve a dalíró szeánszokon közösen dolgoztunk. Mindenki beletette a maga részét, Marci és Vigh Zoli is hozott dalt, témákat, majd szólókkal színesítették a dolgokat. Marcit kicsit vissza kellett fogni, mert túl jó gitáros, mi meg jobban kedveljük az egyszerűbb, fogósabb témákat. Rá kellett érezni a Sear Bliss vonalára, és nagyon jól sikerült neki. Marci nagyon kreatív, csak úgy önti magából a dalokat.

A Heavenly Down-nak megvannak azon részei, ahol a tempó dobrobbanássá válik, az erőteljes riffek és szárnyaló harsonák pedig azt a dallamos és szimfonikus black metalt idézik, amelyről a Sear Bliss pályafutása során ismert volt, erről mi a véleményed?

A címadó dal egy akkusztikus témán alapul, melyet Bandó írt, én mondtam neki, hogy ebből mindenképpen csináljunk egy számot. Lassan építkező dal, mely a végére teljesedik ki. A végén elég gyors a tempó, mégis talán ezt a dalt játszottam fel a leghamarabb. Nagyon szeretem ezt a számot. Az egész albumra jellemző, hogy Pál Zoli talán élete legjobb harsona dallamait írta, a Heavenly Down-ban sincs ez másként, nagyon jó a harsona téma benne, és talán ezen a lemezen szól a legjobban ez a hangszer.

Múlt héten tértetek haza egy tízállomásos európai turnéról, hogyan zajlott a körút? Milyen tapasztalatokat gyűjtöttetek?

Nagyon jó élmény volt. Remek csapat gyűlt össze, hiszen a Rivers Ablaze-ék nagyon jófej srácok! Fárasztó volt, kevés alvással, sok utazással. Pár állomáson volt lehetőségünk kicsit városnézésre is. Tanulságként levontuk, hogy ezentúl nem utazunk el technikai stáb nélkül. Riversék révén jött velünk Vincze Tomi hangosítani, meg vezetnia Rivers buszt. Velünk jött Káger Balázs vezetni meg Merch-elni, fénytechnikusként pedig Molnár Gergely jött. Iszonyú jó munkát végeztek, megkönnyítették a dolgunkat. Nagyon jó, hogy jöttek velünk és bízom abban, hogy máskor is dolgozunk együtt!

Ilyen hosszú turnén én még nem voltam, talán csak a Marduk-turné volt ilyen hosszú még a Phantoms érában.

Van amikor szerveznek nekünk koncertet és visszahívjuk őket. Van olyan, főleg a nagyobb szabású rendezvények esetében, mikor valami zenében hozzánk passzoló zenekart keresünk, illetve vannak zenekarok, akikkel a jó barátság miatt is szeretünk együtt játszani.

Bandó a főnök, övé a zenekar, ő hívta életre, és azóta is jól irányítja a csapatot. Nélküle nem lenne Sear Bliss! PZ a zenekar másik emblematikus figurája, hiszen mindenki a harsonát jegyzi meg, mikor először látja a koncertünket. Humorával gyakran jókedvre derít bennünket. Vozi-val (Vigh Zoli) ketten vagyunk házasok a zenekarban, nagyon jól megérjük egymást, precíz, pontos gitáros. Ja és minden héten vesz valami kütyüt, amivel jobbá teszi a színpadi felszerelését. Haha! Marci egy nagyon profi gitáros, néha kicsit bohókás, de mi így szeretjük. Haha.

Igen! Szoktunk programokat szervezni a zenekari dolgokon túl is, illetve ha lejönnek próbálni a gitárosok, próba után be szoktunk ülni valahova egy-két sörre. Az, hogy milyen gyakran járunk össze más kérdés, hiszen mindenkinek van munkája, családja, stb.

Januártól szeretnénk nekiállni a következő album megírásának, 2026-ban szeretnénk új albummal jelentkezni. Vannak még koncert meg turné tervek is, de konkrétumot még nem tudok mondani.

Nagyon szépen köszönöm, neked is minden jót kívánok!

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) rattlead.hu nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.