„Fogalmunk sem volt róla, hogy volt egy másik Aftermath Arizonában a ’80-as években. Ha tudtuk volna, soha nem használjuk a nevet. Ne feledjük, ez még a Google előtt volt.”

rattlead.hu

Egyetértek azzal, hogy a Trouble és a Zoetrope voltak az első igazán eredeti heavy zenekarok. Egyikük sem volt thrash, de súlyosak voltak. Chicago csak néhány évvel később kapta meg az igazán heavy thrash bandáit.

Határozottan megismertették Chicago metal színterét a városon kívül is. Különösen a Trouble. Elég nagy underground rajongótáboruk volt a városon kívül, sőt még az országon kívül is.

A régi chicagói metálszíntérben az 1980-as években az volt a különleges, hogy egyik zenekar sem hasonlított a másikra. Trouble volt a doom metal banda, ami egyáltalán nem úgy hangzott, mint a Zoetrope, a Zeotrope pedig egyáltalán nem úgy hangzott, mint mi. Ez az, ami szerintem annyira mássá és menővé tette a chicagói színteret. Nem olyan volt, mint a floridai death metal színtér, ahol minden banda úgy szólt, mint a másik. Vagy még az SF szcénának is volt akkoriban egy sajátos hangzása, de nekünk Chicagóban nem volt ilyen. Csak rengeteg heavy zenekar volt, akik a saját dolgukat csinálták.

Abban a két bandában olyan srácok játszottak, akik idősebbek voltak nálunk. Ők inkább férfiak voltak, amikor mi még csak egy rakás fiatalabb srác. Felnéztünk rájuk, és ők már akkor is koncerteket adtak a rajongótáboruknak. Mindannyian oda akartunk kerülni. Fontosak voltak, mert egyre népszerűbbek lettek a városban és azon kívül is, és megmutatták a metál rajongóknak, hogy Chicagóban van egy olyan színtér, ami nem a Styx és a Chicago. Kettejük előtt a város a blues és a klasszikus rock zenekarokról volt ismert. Ez volt az első alkalom, hogy a metál a helyi zenekarok közül szerzett rajongókat.

Te tényleg ismered a chicagói színteret. Az általad említett zenekarok a kezdeti időkben a szcéna részei voltak, de csak a Trouble és a Zeoptrobe kapott igazi lemezszerződést az elején. A Hammoron egy cover hard rock zenekar volt, amely játszott néhány eredetit – közelebb állt a Scorpshoz és a Maidenhez, mint a nehezebb cuccokhoz, amelyek végül a chicagói metált feltették a térképre. A Znowhite is fontos volt a kezdeti időkben. A Death Strike – Speckman before Master a korai zenekarok közül a legkísértetiesebb volt, és világszerte hatással volt a death metal színtérre. A Mayhem egy nagyszerű banda volt, amely hatalmas lehetett volna. Mindegyik zenekar a korai metal színtér része volt az biztos, és ahogy mondtam, egyik sem hangzik úgy, mint a másik.

Azt hiszem, el kellett volna olvasnom az összes kérdést, mielőtt válaszolok rájuk, mivel erre már válaszoltam. Igen, az biztos, hogy egyik zenekar sem szólt úgy, mint a többi.

Nagyszerű közösség volt. A legtöbb zenekar jól kijött mindenkivel és támogatta egymást. Voltak olyan zenekarok, amelyek nem voltak olyan menők, mint az általad felsoroltak. Ők mindent versengéssé változtattak ahelyett, hogy a zenével törődtek volna. Ez inkább üzlet volt számukra. De összességében a színtér csodálatos volt. Mindannyian ott voltunk valami újnak a kezdetén, és mindannyian csak a saját zenénket alkottuk a chicagói metal élvonalában, és számunkra különösen a chicagói thrash vonalán.

Ray, a dobosunk már az Aftermath előtt is jammelt együtt, de soha nem játszottunk koncertet vagy vettünk fel semmit. Egy parkolóban futottam össze Steve-vel a főiskolán. Az előző évben együtt jártunk középiskolába. Nagyszerű gitáros és gitártanár volt. Elhatároztuk, hogy jammelni fogunk, és 1985 halloweenkor lementünk Ray pincéjébe, és megszületett az Aftermath.

Az eredeti felállás 4 tagú volt, én voltam az énekes, Steve Sacco a gitáros, Ray Schmidt a dobos és Adam a basszusgitáros. Ez volt az igazi első zenekarunk.

Fogalmunk sem volt róla, hogy volt egy másik Aftermath Arizonában a ’80-as években. Ha tudtuk volna, soha nem használjuk a nevet. Ne feledjük, ez még a Google előtt volt. Soha nem hallottam a többiekről, akiket említettél. Volt egy hosszú listánk a bandanevekről, amiket munka közben találtam ki, és a lehetséges nevek közül mindannyian az Aftermath-ra szavaztunk.

Egy nap alatt felvettünk egy négy dalos demót 2 sávon, csak azért, hogy meghallgassuk, hogyan szólnak a dalaink. Sárga borítója volt, grafika nélkül. Nem a nyilvánosságnak szántuk. Valahogy kijutott és az embereknek tetszett – ez 1986-ban volt. 1987-ben kiadtuk a Killing the Future-t – 5 dal kibaszott tiszta sebességgel és energiával. 24 számot vettünk fel 2 nap alatt 1987 júniusában. Két dal az általad említett Metal Forces válogatáson is szerepelt. Ez igazi megtiszteltetés volt, mert az a magazin akkoriban sokunk számára a legnagyobb metal magazin volt. Kiválasztották az 5 kedvenc zenekarukat az egész világból, és mi is köztük voltunk. Ez tényleg segített abban, hogy a zenénk rengeteg országban elterjedjen.

1988-ban felvettünk egy sokkal bonyolultabb és lassabb, tanítós progresszív demót, ami rengeteg új és különböző rajongót szerzett nekünk. A demón szereplő dalokban a második gitárosunk, John Lovette is közreműködött – ő egy technikásabb, sötétebb stílust hozott a dalszerzésbe. Danny Vega a Hammoronból basszusgitározott azon a demón. A Killing and Words rengeteg nagyszerű sajtót kapott, és néhány lemezkiadó szerződést ajánlott nekünk. Mindet visszautasítottuk. 1989-ben felvettünk egy négy dalos demót a Roadrunner Records számára. Sosem szerződtünk velük, de ez vezetett egy szerződéshez a Big Chief/ Warners-szel.

Ahogy mondtam, a Killing and Words tényleg elterjesztette a zenekar nevét. Több mint 50 országból küldtek nekünk pénzt a demókért. Őrületes volt.

Igen, nekik vettük fel. Miután meghallgatták a Words-ot, még több zenét akartak hallani, így fizettek nekünk, hogy felvegyünk még négy dalt.

Nem igazán tudom, mi történt a Roadrunnerrel és egy esetleges szerződéssel. Szerették a bandát, aztán soha nem történt semmi – van egy elméletem, amibe nem megyek bele teljesen, de ha elolvastad a másik válaszomat arról, hogy néhány zenekar a szcénában nem menő – az elméletemben ők is benne vannak. A Roadrunner egyik embere továbbadta a demónkat egy új kiadó tulajdonosának, a Big Chiefnek, 1990-ben aláírtunk velük, és elkezdtük felvenni az Eyers of Tomorrow-t.

Mire bementünk a stúdióba, Danny már nem volt velünk, és Chris Waldren basszusgitárossal helyettesítettük. Teljesen készen álltunk az album felvételére. A kifizetése és a kiadása egy rémálom volt.

Phil Bonnettel nagyszerű volt együtt dolgozni. Nagyon szerette a zenét, és tudta, hogyan kell együtt dolgozni a zenekarokkal, hogy a legjobbat hozza ki belőlük. Azt mondta nekünk, hogy minél kevesebb a stúdiótrükk, annál jobb – akkoriban, amikor még nem voltak protools-ok és minden olyan dolog, amit ma a zenekarok használnak. Azt akarta, hogy a zene önmagáért szóljon, és ne legyenek elavultak az akkori hatások. Teljesen igaza volt ebben a megközelítésben.

Az évek során az emberek minket és a Coronert együtt emlegetnek. Hogy őszinte legyek, soha nem hallgattam meg egy teljes Coroner lemezt sem, és Steve sem. Tudom, hogy John sem hallotta soha a zenéjüket. Szóval meg kellene hallgatnom őket, hogy válaszolhassak erre a kérdésre.

1987-ben, amikor felvettük a Killinget, a küldetésünk az volt, hogy megírjuk és felvegyük a valaha volt leggyorsabb thrash dalokat – a Slayer alapvetően speed-en nyomta. Egyáltalán nem volt progresszív vagy technikás. Amikor felvettük Johnt, és 5 tagúvá váltunk, én már lassabb, sötétebb zenét akartam írni, John pedig a megfelelő időben csatlakozott. Két gitárossal és egy basszusgitárossal, aki tényleg tudott játszani, nem úgy, mint Adam, kísérletezhettünk. A Pink Floyd thrash változata akartunk lenni. Nem biztos, hogy ezt a nézetet osztjuk a Coronerrel – talán igen.

A zenekar a kezdetektől fogva feszes volt, és a Words-on még feszesebb lett.

Chris egy kis funkot adott a dalokhoz – ő nem volt thrasher, így egy másfajta stílust hozott a basszusgitáron erre az albumra. Tényleg jól működött, és egy másik dimenziót adtam hozzá. Kényszerítettük őt, hogy korlátozza az erejét néhány résznél.

Megvoltak a képességei, és sosem hiányzott belőle az önbizalom. A dalok olyan módon szórakoztatóak, ahogy csak a legjobb tech-thrash bandák tudják/kapják bemutatni…

Amikor megírtuk az albumot, és arra alapoztuk, hogy mit csinálna egy thrash Floyd, ez tényleg lehetővé tette számunkra, hogy kísérletezzünk a dalokkal, és olyan dolgokat csináljunk, amiket a rövid dalok nem. A két dal, amit kiválasztottál, az évek során a rajongók kedvence lett. A Change of Moodban a dobjáték nagyon ott van és teljesen őrülten hangzik. Steve és én írtuk az Experience-t, és még ennyi évvel később is frissen és modernül szól. Már a kezdetektől fogva tudtuk, hogy a lemez különleges, de amikor visszahallgattuk a Words that Echo Fear című dal közepét, mindannyian elszálltunk.

Az album nem hangzik vidámnak és boldognak. Sötét, és a dalszövegek is sötétek lettek – nem úgy, mint a legutóbbi két albumon sötét, hanem másképp. Amikor megírtuk az albumot, természetesen sötét hangzású lett. Mindig is könnyű volt dalszövegeket írni a dalokhoz, annak ellenére, hogy a riffek és a játék sosem egyenes vonalú. Azt hiszem, egyszerűen így kellett működnie.

1985 és 1996 között összesen csak 33 koncertet adtunk. Tehát soha nem volt lehetőségünk turnézni az album miatt.

Köszönöm az interjút és a nagyszerű kérdéseket. Aki pedig az Eyes of Tomorrow óta nem hallotta a zenénket, az hallgassa meg a két legutóbbi albumunkat, a There is Something Wrongot és a No Time to Waste-et.

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) rattlead.hu nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.