Darkwave és post-punk: +SHE+ koncertbeszámóló (Szeged)

Fémforgács

“It’s been a hard day’s night, and I been working like a dog…” – a Beatles legendás soraival tudnám leginkább összefoglalni az állapotom június 15. estjére, s ebből kifolyólag igazán felüdítő hatású volt (“kapóra jött”), hogy aznap este Szeged koncert-kínálatában a Grand Café pont helyszínt adott egy érdekesnek tűnő fellépőnek: Corina Sucarov és társai, avagy a +SHE+ látogatott városunkba.


A +SHE+ egy kis romániai városból indult, főképp darkwave, post-punk és gothic műfajok fúzióját művelő projekt. Idehaza sem egy teljesen ismeretlen formációról beszélünk, hiszen a tavalyi Fekete Zaj fesztiválon is fellépett Corina Sucarov és kísérete. Ennek fényében igazán meglepő volt, hogy a koncert kezdése előtt is valahogy alig lézengtek az emberek – de gondoltuk, biztos csak majd a kezdésre futnak be a népek. Valamivel este kilenc után meg is szólalt a program kezdetét jelző csengő, és egy pillanattal később már a Grand‘ termében álltam egy pár fős baráti társaságom kíséretében. S legnagyobb megdöbbenésemre: gyakorlatilag a személyzeten kívül csak ez a fél tucat ember érkezett a +SHE+ fellépésére. Az állam a padlón. Ez hogy fordulhatott elő? Egy Fekete Zajon is fellépett formáció iránt ilyen minimális az érdeklődés? Egész biztosan nem én leszek az a személy, aki ezekre a kérdésekre választ fog adni, de mindenesetre ez elgondolkodtató. 

Képek: Takács Borisz (@B42DiY)

Nem igazán vagyok otthonos egyébként a műfajban, de magam is beláttam hogy egy igazán jó produkciót láthattunk aznap este a Grand Café-ban. Corina abszolút a színpadra termett, kiváló érzékkel bontakozott ki viszonylag egyszerű színpadi setup mellett is az atmoszféra-építésben, s legfőképp: élőben igazán elbűvölően énekelt. Véleményem szerint sokkal intenzívebben, karakteresebben és dinamikusabban szólt, mint ahogy a stúdiófelvételein hallhattuk, ami nekem egy kifejezetten pozitív meglepetés volt. Míg Corina az éneklésen kívül a programozott dobokat bűvölte, a +SHE+ instrumentális oldalát egy gitáros és egy basszusgitáros erősítette. Mindkét srác játéka kiváló volt, nekem főképp a nagy szereppel bíró basszusgitár dallamok tetszettek leginkább – történetesen sosem gondoltam volna, hogy némi slap ilyen jól passzolhat ehhez a stílushoz!

Képek: Takács Borisz (@B42DiY)

Megérdemelték a visszatapsot, mert összességében egy nagyon profi produkciót láthatunk. Talán nem nagy bátorság a részemről azt mondani, hogy a +SHE+ zenéje még jobban működik élőben, mint egyébként. Jó érzékkel összeállított setlist-tel készültek erre az estére, melyben a lassabb és a valamelyest pörgősebb számok jó arányban oszlottak el, jó volt a hangosítás és mint említettem: egy remek, lágyan sötét atmoszférát varázsoltak nekünk! Minden résztvevő nevében elmondhatom, hogy köszönjük az estét, s külön köszönet a Grand Café-nak a szervezésért. A méltánytalanul kevés résztvevő ellenére én hiszem, hogy az efféle koncerteknek van létjogosultsága az ország ezen felén is, mert ezek nélkül az underground fejlődése és kibontakozása reménytelen. S beszámolóm végén szeretném bátorítani az olvasókat is, hogy járjanak nyitott szemmel, bátran jöjjenek el hasonló koncertekre, mert ez igazi élmény!

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) Fémforgács nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.