rattlead.hu

Beszélgetés Rob Perkins énekessel és Gary Monardo basszusgitárossal a 2013-ban indult új zenekaruk, a Raging Violence idei albumáról.
Rob/Gary, mielőtt a Raging Violence-ről beszélgetnénk, mindketten – úgymond – veteránok vagytok, hiszen a ’80-as évek eleje óta részesei vagytok a metal mozgalomnak. Pontosabban tagjai voltatok a Hirax (korábban K.G.B., L.A. Kaos), Wargod, Cold Blood, Attaxe, Subversion stb.) bandáknak. Tudnátok pár infót adni ezekről?
R. P.: A Wargod volt az első zenekarom. A tagok a következők voltak: Én magam ének, Gene Hoglan dob, Michelle Meldrum gitár, Phil Williams gitár, Greg Gunthner basszusgitár A Wargod egy speed, thrash, technikás banda volt. Gene Hoglan elment a Dark Angelhez, mi pedig megtaláltuk Lee Rauchot (Ex Megadeth). A Wargod nem nyomott sok koncertet, szerintem csak a zenekarnak nagyobb nyilvánosságra volt szüksége a kiadói érdeklődéshez. Gene elvesztése határozottan lelassította a fejlődésünket. A dobolási képességei mellett a hangszerelési ötletei és a dalszerzői munkássága hatalmas része volt a zenekarnak. Egy alternatív univerzumban, ha Gene a zenekarban maradt volna, szerintem lemezszerződést kaptunk volna. A Wargod után csatlakoztam az Agent Steel eredeti tagjaihoz, John Cyriis helyére lépve énekesként. A nevet Phobia-ra változtattuk, mivel John és a menedzsmentje birtokolta a nevet, az Agent Steel-t és a zenét. Juan Garcia gitáros távozott, hogy új zenekarával, az Evil Deaddel foglalkozzon. A Phobia több koncertet is játszott, de a menedzsment nélkül, ami korábban Agent Steel néven volt, a zenekar nem tudott lendületet venni. Egy Cold Blood nevű projektet is indítottam ex-Hirax tagokkal, Gary Monardo basszusgitárossal és Johnny Tabares dobossal. Brian Kelley és Bob Savage voltak a gitárosok. Felvettünk egy demót a „hírhedt” Track Recordsnál Hollywoodban Bill Metoyerrel. Az egészet élőben vettük fel a stúdióban, legfeljebb 5 felvétel alatt. Valószínűleg hatékonyabban is meg lehetett volna csinálni, ha nem lett volna benne annyi pia. A demó nagyon sok pozitív visszajelzést kapott. Az Attaxe egy Orange County-i thrash banda volt. Hallották az énekemet a Cold Blood demón, és egy közös barátunkon, Brian Kelley-n keresztül kerestek meg. Felvettem egy demót, és játszottunk néhány koncertet és egy kisebb turnét. Az Attaxe után az Agent Steel basszusgitárosával, Mike Zaputillal dolgoztam együtt néhány metal/punk crossover bandában, a MoFo Homeboysban és a KLD-ben. A KLD tagjai a következők voltak: Mike Zaputil (más néven: Mike Zap) basszusgitáros, Brett Phillips gitáros (Trivia: Brett a Megadeth korai formációjának egyik gitárosa volt). Shane Unkrich dobok. A KLD játszott egy csomó koncertet és felvett 2 demót. 2006-ban volt egy indie kiadó, a Marquee Records, amely érdeklődött a Cold Blood demó kiadása iránt, megkérdezték, hogy van-e még több dalunk, amit hozzá tudnánk adni, hogy teljes album legyen belőle, mivel a demón csak 5 szám volt. Nem volt, de azt mondtuk nekik, hogy tudnánk írni és felvenni még 3 számot…Meg kellett változtatnunk a nevet Cold Bloodra, mivel egy másik előadó már átvette és kiadott egy zenét. Weapon13 volt az új nevünk… A Subversion Scott Owen szólóprojektje volt. Gitárosként és énekesként lépett fel. Évekkel később, 2011-ben Scott újra összeállította a zenekarát, és Subversion AD néven újjáalakult. Csatlakoztam, átvettem az éneket, és csináltunk néhány közös koncertet.
G. M.: A KAOS, LA KAOS, K.G.B volt a Hirax természetes fejlődése, mivel a KAOS-szal kezdtünk el feldolgozásokat készíteni, majd idővel eredeti dalokat adtunk hozzá. Az LA KAOS volt az, amikor Bob Savage lett a gitárosunk, majd meg kellett változtatnunk a nevünket KGB-re egy másik KAOS miatt. Aztán jött a Hirax, ahol felvettük a 84-es demót, ami nagyon népszerű lett az undergroundban az akkoriban zajló kazetta-csere-bere lévén. A stílus nagyon NOBHM volt. Hirtelen bulizenekarból olyan klubokban játszottunk, mint a Radio City Orange Countyban és a Troubadour Hollywoodban. Miután Johnnie váltotta Brian Keith-t és Scott Owen Bob Savage-t, a stílusunk teljesen átment speed metalba. A Cold Blood a Hate Fear and Power és a Blasted in Bangkok ep között volt. A Weapon 13 csinált egy demót, de nem folytattuk tovább. A Cold Blood és a Weapon 13 magamból, Bob Savage-ből, Johnnie Tabaresből és Robból állt.
Gary, szerinted a Raging Violence és a Hate, Fear and Power jelentős crossover/thrash kiadvánná vált?
G. M: A Raging Violence hatalmas volt a speed metal/crossover/thrash kezdeti műfajában. Sok zenekarra nagy hatással volt, és még 40 évvel később is aktuális és népszerű. A Raging Violence-t elég gyakran említik minden idők legjobb speed metal albumai között. A Hate, Fear and Power egy nagyobb erőfeszítés volt, ahogy a dalszerzésünk és a zenei tudásunk fejlődött.
Rob, a Wargod két demót adott ki (Demo ’85, Demo ’86), hogyan jellemeznéd ezeket az anyagokat?
Az első demót egy 8 sávos magnószalagra vettük fel. Én, Gene Hoglan, Michelle Meldrum, Phil Williams, Greg Gunthner szerepeltek rajta. Tiszta thrash/metal és speed volt. Az ének csak egy dühös staccato volt. A 2. demó sokkal összetettebb feldolgozásokat tartalmazott. A dalok sokkal hosszabbak és technikásabbak voltak.
Egyébként a Wargod egy már befutott zenekar volt?
Igen. Szerintem a Wargod egy befutott zenekar volt. Még inkább, ha a thrash metal műfaj rajongója vagy. A Wargod szerepel az Encyclopedia Metallumban és több más oldalon is, szóval biztosan valósak voltunk… Igaz?? lol.

A Hirax és a Wargod is sok válogatáslemezzel jelentkezett, sokat segítettek a zenekaroknak abban, hogy felkeltsék a kiadók érdeklődését, hogy növeljék a rajongótáborukat?
R. P.: Igen! Abszolút. Mivel nem volt internet, rajongói oldal vagy bármilyen ma elérhető promóciós eszköz, az egyetlen módja egy új zenekar népszerűsítésének a kazettakereskedés és a válogatásalbumok voltak. Kérdezd meg a Metallicát, hogy a Metal Massacre 1/Metal Blade Records-on való szereplés segített-e valamit a karrierjükön….lol.
G. M.: A Bombs of Death eredetileg a Metal Massacre 6-on szerepelt, de már előtte leszerződtünk a Metal Blade Recordshoz. A 84-es demó volt az, ami lenyűgözte Brian Slagelt, és ennek alapján szerződtetett minket.
Rob, miért nem sikerült a Wargodnak lemezszerződést kapnia annak idején?
Lee Rauch kilépett a bandából. Nem akartuk a nulláról kezdeni, új dobost keresve. Így lett vége. Se zenekar, se kiadó….lol
A volt bandatársaitok, mármint Lee Rausch és Michelle Meldrum elhunytak az évek során. Hogyan szeretnétek, hogy emlékezzenek rájuk?
Ami Michelle Meldrum és Lee Rauch halálát illeti, nyilvánvalóan megdöbbentem és elszomorodtam, amikor megtudtam. Michelle személyesebb szinten hatott rám. Egy ideig kapcsolatban voltunk. Ezt azonban szakmai okokból nem hoztuk nyilvánosságra. Lee egy olyan srác volt, aki szerintem megérdemelt volna egy második esélyt. Azon kevesek egyike, akiket ismerek, akik tudatosan igyekeztek megváltani magukat. Azok számára, akik soha nem találkoztak vele, Lee kedves volt, de szókimondó, tehetséges, de szerény. Tudom, hogy Michelle-re emlékezni fognak a zenéjén keresztül, és azok, akik személyesen ismerték őt.
Egyébként mi volt a véleményed a Los Angeles-i színtérről a ’80-as évek elejét tekintve, amikor olyan bandák bukkantak fel, mint a Slayer, Metallica, Shellshock/Dark Angel, Abattoir, Savage Grace, Sceptre, Megadeth, Vermin, Détente stb., hogy nevet szerezzenek maguknak?
R. P.: A Big 4 Metallica, Megadeth, Slayer, Anthrax, aztán a Dark Angel, majd a Pantera (’89), és a klasszikus metálzenekarok, mint a Judas Priest és az Iron Maiden. Miközben ez történt, volt a glam rock/metal, amit a tényleges metálrajongók megvetettek. Nem igazán érdekeltek az utána következő, harmadik vonalbeli bandák. Szerintem néhány későbbi zenekar túl sok hatást épített be az írásaikba, és az egész hangzás arctalanná vált.
G. M.: A Los Angeles-i szcéna a 80-as években erősödött fel. A Slayer és a Megadeth volt az élen. A crossover a Suicidal Tendencies, a DRI és a Corrosion of Conformity révén kezdett kibontakozni.
Véleményed szerint az L. A.-i színtér két részre oszlott? Egyrészt ott voltak a glam/hair outfitek, míg másrészt a thrash/speed/power?
G. M.: Abszolút igen. A hair metal/glam műfajt mindig úgy emlegettük, hogy pózer és soft.

Mi a helyzet azokkal a bandákkal, amelyek később alakultak, például a Death Force, Viking, Recipients Of Death, Archenemy, Bloodcum, Terrorizer, Sadistic Intent stb.?
G. M.: A Vikingre, Sadistic Intentre stb. nem nagyon figyeltem oda. A Bloodcumra azért emlékszem, mert Tom Arya testvére abban a bandában játszott.
A thrash színtér a ’80-as évek végére túltelítődött?
G. M.: Igen, szerintem nagyon is túltelítetté vált, rengeteg banda ugrott fel a szekérre. Sokkal kevésbé voltak tehetségesek, a dalok pedig egyre amatőrebbek és hanyagabbak lettek.
Egyébként a ’80-as évek voltak az egész metal színtér fénykora(i)?
G. M.: A 80-as évek egyértelműen a metál fénykora volt a Metallica Kill em All, Ride the Lightning és Master of Puppets, a Slayer a Reign in Blood, a Megadeth a Peace sells és az Anthrax az Among the Living albumaival. Megismerkedtünk néhány vagány német bandával is, mint a Sodom és a Destruction. Nem feledkezhetünk meg az Exodusról, a Testamentről és a Possessedről sem, mind ebből a korszakból származnak.
Melyik ponton döntöttetek úgy, hogy Raging Violence néven egyesítitek erőiteket? Milyen a felállás?
R. P.: 2013-ban Gary, Scott, Johnny, én és Bob Savage újra összeálltunk, hogy megalakítsuk a Raging Violence projektet.
G. M.: Még 2013-ban vagy 2014-ben döntöttünk úgy, hogy újra összeállunk Bob Savage-dzsel (Hirax 84 demo) és a másik 3 eredeti taggal a Raging Violence albumról. Én magam, Johnnie és Scott.
Úgy tűnik, jó/közeli barátok vagytok, igaz?
R. P.: R. P.: Mindannyian barátok vagyunk. Garyvel, Johnnyval és Scottal már azelőtt barátok voltunk, hogy valaha is együtt játszottunk volna. Bobot nem ismertem, amíg össze nem álltunk, hogy megalakítsuk a Cold Bloodot.
G. M.: Igen, ennyi év után még mindig jó barátok vagyunk. A legutóbbi, 2014-es felvétel előtt sok évre elvesztettük a kapcsolatot, egy időre megint elvesztettük a kapcsolatot, de ez az új lemez megújította a kötelékünket.
Egyértelmű volt a Hirax lemez címének zenekarnévként való használata?
G. M: Ami a Raging Violence nevet illeti, azért választottuk ezt, mert mi voltunk a zenészek és dalszerzők azon az albumon, és ez nagy része a zenei örökségünknek.
Idén adtatok ki egy anyagot, ami hat újra felvett Hirax-dalt és három saját dalt tartalmaz, ami a saját dalokat illeti, hogyan születtek? Hogyan hangzanak?
R. P.: Ez egy hibrid változata a korábbi, Hiraxos korszakukból származó szerzeményeiknek. A további 3 dalban azt szeretem a legjobban, hogy mindegyiknek más a dinamikája. Köszönhetően annak, hogy mindegyiket más srác írta. Bob írta a CRUTCH-ot Scott írta a PEACE IN ANARCHY-t Gary írta az ASSEMBLE THE DEAD-ot Én írtam a dalszövegeket mindegyikhez, szóval van egy közös vonás. Szerintem minden metal rajongó, legyen az klasszikus, thrash, speed, stb. rajongó imádni fogja ezt a lemezt. Úgy jellemezték, mint klasszikus thrash 21. századi produkcióval.
G. M.: Volt egy olyan ötletünk, hogy a Hirax dalokon kívül Scott, Bob és én írunk egy-egy dalt, amit Rob kiegészít a szövegeivel. Scott írta a Peace in Anarchy-t, Bob a Crutch-ot, én pedig az Assemble the Dead-et. A zene szerintem nehezebb, feszesebb és kicsit összetettebb, mint a korai Hirax. Persze mindannyian dalszerzőként érettünk.
Mi a helyzet a felvételekkel?
R. P.: 3 új dalt írtunk és vettünk fel 2013 és 2015 között 2 különböző stúdióban, a Pure Rock Studios/Dan Ochoa hangmérnöki és a Backline Studios/TK Wiley hangmérnöki és produceri munkálatokkal. mindkét felvételt egyébként teljesen józanul végeztük….lol.

Hogyan tudnád/ajánlanád az albumot a rajongóknak, illetve olvasóinknak?
G. M: A rajongók a Hirax dalok feszesebb, keményebb és tisztább verzióját fogják hallani, más énekhanggal. Katon hangja sokak számára nagyon polarizáló volt, ezért úgy gondoltuk, hogy remek ötlet, hogy a rajongók úgy hallják ezeket a dalokat, ahogyan azokat játszani akarták, és más énekdinamikával. Az eredeti Hirax verziók gyorsabbak voltak, mint ahogyan azt terveztük, és néhol kissé hanyagok.
A német Golden Core Records adta ki. Hogyan vették fel a zenekart?
R. P.: A 2024 Raging Violence a ZYX MUSIC/GOLDEN CORE RECORDS-szal kötött forgalmazási szerződést.
Sikerült hosszú távú szerződést kötni? Esetleg ismered a kiadó tulajdonosát, Andreas „Neudi” Neuderth-et?
R. P.: Andres „Neudi” Neuderth a Golden Core-tól talált ránk az interneten. Feltettünk néhány számot a netre. Hatéves szerződésünk van a ZYX MUSIC/GOLDEN CORE RECORDS-szel Digitális, bakelit, CD.
Sok promóciót, támogatást stb. csinál/csinált nektek?
R. P.: A kiadó nagyon támogató. Ők készítettek egy promóciós megjelenési videót az albumunkhoz, és minden egyes digitális platformot elárasztottak a Raging Violence-szel.

Terveztek élő koncerteket, turnékat?
R. P.: 2023-ban kezdtem el írni Brett Phillips-szel és dolgozni TK Wiley hangmérnökkel/producerrel az RPG GROUP nevű projektemen. 2025 Raging Violence turné? HELLFEST? WACKEN? GRASPOP? KNOTFEST? MARYLAND DEATHFEST? AFTERSHOCK?
G. M.: Mindenképpen beszéltünk már arról, hogy élőben is játszunk. A célunk, hogy fellépjünk néhány amerikai és európai fesztiválon. Egyelőre nem feltétlenül egy teljes körű turné, mivel mind az öten 3 különböző államban élünk.
Mi a helyzet a jövőbeli terveitekkel? Van esetleg már megírt anyagotok a következő lemezre?
R. P.: A PainDemic felvételi munkálatai már elkezdődtek….. Most íródik az új anyag. Alig várom, hogy ti is hallhassátok!!!!.
G. M: Johnnie, Rob és én egy új zenekart alapítottunk PainDemic néven, a fiatal, feltörekvő Cheyenne Scott gitárossal együtt. Minden új írói munkámat a PanDemic-re fordítottam.
Rob/Gary, nagyon köszönjük az interjút, mik a záró szavaid?
G. M.: Köszönöm az interjút! A rajongóknak odakint köszönöm szépen a támogatást mindezen évek alatt! Hallgassátok meg az új albumunkat, nem fogtok csalódni, akár régi Hirax rajongó vagy, akár most hallod először ezeket a dalokat. Mint mindig, keep it heavy!
