Strength Of Will: Blink Of An Existence

strenghtofwill_blinkNem túl szerencsés időpontban, pont tavaly karácsony előtt jelent meg a Nevermore-t, a Leander Risingot és az Éjjel-nappal Budapestet is megjárt Vörös Attila Strenght Of Will néven futó szólólemeze, ami sajnos az év végére ráfordulás miatt érzésem szerint el is sikkadt, nem jutott/juthatott rá kellő figyelem, az évértékelő listákra meg így nem is nagyon volt ideje felkúszni. A magam részéről direkt altattam jó ideig a lemezt (kicsit túl sokáig is), kíváncsi voltam, hogy az első (túl)lelkesedésem után merrefelé érlelődik az album, vajon ugyanazt gondolom-e pár hónappal később is, mint elsőre.

Bővebben…

Pornófüggőségről szóló dokumentumfilmben narrál James Hetfield

jaymz.PNGAddicted To Porn: Chasing The Cardboard Butterfly a címe annak a doksifilmnek, melyben nem kisebb név, illetve hang köti össze az egyes részeket lágy duruzsolásával, mint a Metallica frontembere, James Hetfield. Hogy hogyan is megy neki, arról most ti is meggyőződhettek. Annyit megsúgunk: elég fura és hogy a kedvenc mondatunkat nem is a jó James mondja ki: “We’re hardwired to sexuality” – értjük a minden bizonnyal nem szándékos utalást, ugye? 🙂

[…] Bővebben!

Megosztom Facebookon!
Megosztom Twitteren!
Megosztom Tumblren!

METALLICA – Az USA-ban is platinalemez lett a Hardwired… To Self-Destruct

A Metallica legutóbbi albuma, a tavaly novemberben kiadott Hardwired… To Self-Destruct nemrég újra a listákra került, amikor a 2017-es turné jegyeit elkezdték árulni, ugyanis a jegy mellé minden vásárlónak járt egy-egy példány az albumból. Ezek után nem is csoda a friss bejelentés: az új album pár nappal ezelőtt platinalemez lett az USA-ban, azaz már több mint egymillióan döngethetik odahaza (hivatalosan).

 


James Hetfield a múlt hónapban egy chilei lapnak nyilatkozott, és az interjú során felmerült a politika témaköre is, hiszen Lars Ulrich dobos korábban kritizálta a mexikói határra Donald Trump amerikai elnök által felhúzni kívánt falat, de Kirk Hammett gitáros is kitett néhány anti-Trump Twitter-üzenetet.

“Mindenkinek megvan a véleménye Trumpról, úgy vélem. Én megtartom magamnak a véleményemet. Egy rockbanda énekese és gitárosa vagyok. Utálom a politikát. Nem akarok erről beszélni. Számomra ez nem fontos. Ami fontos nekem, az az, hogy az embereket összekapcsoljam a zene révén. Politika, vallás… Ezek elválasztják egymástól az embereket. 

Ha most azt mondom, hogy utálom Trumpot vagy szeretem Trumpot, valaki nyilván azt gondolja majd: ‘Ó, már nem szeretem többé a zenéjét’. Ez butaság. Szóval, inkább a zenénél szeretek maradni.


Arról, hogy szerinte Trump bevezet-e egy “új Amerikát”:

“Amikor valaki átveszi a vezetést, mindig egy új Amerikáról van szó. De ez az egyensúlyról szól. Ott a szélsőbal, a szélsőjobb, és mindig megy az ingadozás, hol erre, hol arra, hogy az egyensúly megmaradjon. Középen a legjobb, ezt tudjuk. Középen… Elfogadva mindent, megértve mindent. De a helyzet nem ez. Az emberek nem ilyenek. Nem ez jellemzi az embereket.”


Friss Metallica TV videó:

METALLICA – For Whom the Bell Tolls (Mexico City, Mexico, 2017/03/03)

Az áprilisi HammerWorld magazin Lars Ulrich címlappal és egy alapos, 3 oldalas interjúval kapható az újságosoknál.

 

 

 
 

 

Slayeres Trump-bejegyzés újratöltve: Araya szerint az amerikaiak sértődékeny kisbabák

0slayer2015_12.jpgMég januárban robbant ki a Slayer környékén egy kisebb lázadás, amikor Tom Araya egy Donald Trumppal közös (nyilván összemontázsolt) képet posztolt a zenekar Instagram fiókjára. A részletekkel most nem húznánk az időt, aki akar, ITT utána tud olvasni. Erre a bejegyzésre tért ki, tért vissza egy interjújában a legendás basszer/énekes, ahol a honfitársait egyenesen lebőgőmasinázta.

[…] Bővebben!

Megosztom Facebookon!
Megosztom Twitteren!
Megosztom Tumblren!

MOTÖRHEAD – Lemmy posztumusz szólóalbuma előtt egy feldolgozás lemez érkezik?

Tegnap már írtunk írtunk arról, hogy a törökbálinti SuperSize Recording stúdióban készülő új Paddy And The Rats album, a június 7-én megjelenő Riot City Outlaws producere nem más, mint Cameron Webb, aki 2004-től Lemmy haláláig a Motörhead producere volt. A hvg.hu számára Pogonyi Nóra készített is egy interjút a Grammy-díjas stúdiómágussal.

 

Cameron Webb nevét elismerés övezi világszerte. A kaliforniai Costa Mesában élő producer a 2004-es Inferno album óta felel a Motörhead kiadványaiért – 12 év alatt több mint tíz korongon dolgozott Lemmy Kilmister bandájával.

A Motörhead mellett Webb számos világhírű zenekarral készített már albumot, melyek közül Kelly Clarkson Breakaway és a Megadeth Dystopia című korongjáért egy-egy Grammy-díjat is bezsebelt. Az amerikai producer nemrég Budapestre érkezett, hogy a magyar Paddy And The Rats ötödik stúdiólemezének felvételeit levezényelje.

‘Az A War Against You című albumon együtt dolgoztam az Ignite zenekarral. A banda 2016-ban európai turnéra indult, melynek állomásain a Paddy And The Rats nyitotta a koncerteket. Paddyék imádták az Ignite-lemezek hangzását, és a turnémenedzser segítségével kapcsolatba léptek velem’ – kezdi Cameron Webb, hozzátéve, hogy korábban nem járt Magyarországon, és nem is dolgozott még magyar zenekarral. Európán belül egyedül Hollandiában készített albumot néhány évvel ezelőtt a Heideroosjes punk rock csapatnak.

A producer egyébként munka tekintetében nem lát különbséget az európai és az amerikai zenekarok közt, szerinte csak a kommunikáció okozhat nehézséget. A munkakörülmények kapcsán persze vannak eltérések, hiszen Los Angelesben találhatók a világ legdrágább és legjobban felszerelt stúdiói, ahol viszonylag egyszerű kielégíteni a zenészek speciális igényeit. De a törökbálinti SuperSize Recording, ahol a Paddy And The Rats csapatával dolgozik, szerinte szintén nagyszerű hely, ráadásul el se kell hagyniuk az épületet, a stúdióban kialakított lakrészben élnek, amíg be nem fejeződik a munkafolyamat.


Cameron Webb a Motörheadről:

A közös munkájuk kezdetén sokan mondták, hogy nem tudja majd irányítani Lemmyéket, mert meglehetősen vadak és kiszámíthatatlanok, de Webbet ez egyáltalán nem riasztotta el. Talán ezért is sikerült ilyen gyorsan elnyernie a bizalmukat.

‘Elkezdtük rögzíteni az albumot, Mikkey odaült a dobokhoz, és feljátszotta a saját részét az első dalhoz. Mások kétszer is megteszik, mielőtt élesben nekiállnak, ő viszont csak egyszer dobolta fel, aztán felállt, és kisétált. Erre én csak annyit mondtam: Wao! Bámulatos volt! De elkövettél néhány apró hibát. Mire ő: Oké. Melyik a következő dal? Nem hagytam annyiban, és visszaszóltam: de hibáztál. Nem volt hiba, Cameron, mondta, és ezen jól összevesztünk.’

Webb rávette, hogy hallgassák vissza a felvételt, majd ahogy sorra mutogatta a hibás részeket, Mikkey begurult és felkiáltott: Állj! Visszamegyek és megcsinálom! Lemmy és Phil is ott volt, de nem szóltak. Cameron később rájött, abban a pillanatban, mikor a világ egyik legjobb dobosát visszaültette, velük is szembeszállt. ‘Mikkey a legagresszívabb közülük, de én nem ijedtem meg tőle. Ekkor nyertem el a bizalmukat, ami megalapozta a közös munkát.’

‘Lemmyvel volt a legerősebb a kapcsolatom. Úgy hiszem, jó barátokká váltunk” – mondja Webb. „Az utolsó album munkálatainál volt egy nagy csatánk. Veszekedtünk, aztán otthagyott a stúdióban, mire én felhívtam a barátnőjét, hogy úgy érzem, már nem kedvel többé. Cheryl megnyugtatott, hogy szó sincs ilyesmiről, Lemmy pont előttem hívta őt a kocsiból, mert hazafelé rájött, túl kemény volt velem, és mindenképp bocsánatot akar kérni.”

Cameron szerint Lemmy szólóalbuma előtt egy Motörhead feldolgozáslemez jelenik meg.

‘Az évek során több covert rögzített a zenekart. Ezen a lemezen tíz dal lesz, öt már megjelent korábban egy-egy albumon, mint a Rolling Stones Sympathy For The Devil című nótájának átirata, de például mikor ezt rögzítettük, elkészült David Bowie Heroes című szerzeményének feldolgozása is, amit akkor félretettünk.

Lemmy halála után másfél héttel Bowie is elhunyt. Mindketten legendák voltak, és csaknem egy időben mentek el, így a lemez fókuszába a Heroes című dalt állítjuk, ez lesz a legizgalmasabb része a kiadványnak. Egy másik, eddig kiadatlan szerzemény a Judas Priest Breaking The Law dalának átdolgozása, melyhez a dobokat Dave Grohl stúdiójában rögzítettük.’

Pogonyi Nóra teljes interjúját ide kattintva olvashatod el.

PADDY AND THE RATS – A stúdióból

“A Paddy And The Rats zenekar 2 hétre átvette az uralmat a SuperSize Recording-ban, hogy felvegyék legújabb lemezüket. A korong producere nem más, mint a Grammy-díjas Cameron Webb, aki korábban olyan zenekarokkal dolgozott együtt, mint a Official Motörhead, Ignite, Weezer, Disturbed, NOFX, Pennywise.”

www.facebook.com/paddyrats