Brain Drain – Még idén új lemez várható a karcagi bandától

A karcagi Brain Drain zenekar a 2017-es évet egy új dallal és annak klipjével kezdte, Jégbe fagyva címmel. Az ősszel kijött, összetett és zord Madárijesztőhöz képest egy sokkal emészthetőbb és slágeresebb világ felé orientálódott új szerzeményben újdonságként sampler is megjelenik. A Valentin napi időzítés nem véletlen, hiszen éppen az e körül túlzott felhajtást mutatja be […]

Tim Bowness: Lost In The Ghost Light

Borí­tó: 

Megjelenés: 
2017

Kiadó: 
InsideOut Music

Weblap: 
http://timbowness.co.uk

Stí­lus: 
art rock / progresszív rock

Származás: 
Nagy Britannia

Zenészek: 

Tim Bowness – ének, billentyűs hangszerek, programozás
Colin Edwin (Porcupine Tree) – basszus
Bruce Soord (The Pineapple Thief / Katatonia) – gitár, vokál
Hux Nettermalm (Paatos) – dobok
Stephen Bennett (Henry Fool / No-Man) – billentyűs hangszerek, gitár
Andrew Booker (Sanguine Hum / No-Man) – dobok

Vendégek:

Ian Anderson (Jethro Tull) – fuvola
Kit Watkins (Happy The Man / Camel) – fuvola, waterphone
Andrew Keeling (Hilliard Ensemble /Robert Fripp) – vonós hangszerek, gitár
Steve Bingham (Ely Sinfonia / No-Man) – hegedű
David Rhodes (Peter Gabriel / Kate Bush / Scott Walker) – gitár
Charlotte Dowding (Chetham’s Symphony Orchestra / Dowding Quartet) – hegedű
The „unknown” Pete Smith – basszus

Dalcí­mek: 

01. Worlds Of Yesterday
02. Moonshot Manchild
03. Kill The Pain That’s Killing You
04. Nowhere Good To Go
05. You’ll Be The Silence
06. Lost In The Ghost Light
07. You Wanted To Be Seen
08. Distant Summers

Értékelés: 

Tim Bowness elsősorban énekesként ismert, változatos zenei portfóliójával és a Burning Shed nevű online lemezkiadójával beírta magát a kortárs zenei szcénába, fárasztóan hosszú lenne azok listája, akikkel együtt dolgozott idáig ambient stílustól a progresszív rockig, Alice-től Tony Levinig. A most megjelent lemeznek az az apropója, hogy a Steven Wilsonnal közös No-Man projektje is szerepel a listán, hat lemezt adtak ki idáig, és ami nem fért bele ennek az együttműködésnek a művészi kereteibe, alighanem abból lett Bowness-szólóanyag, a mostani a negyedik.

Nagy átjárás van Tim Bowness zenei pályájának a gerincét adó előadók – elsősorban a Porcupine Tree tagjai – zenei világa között, ezért nem teljesen világos, hogy mi ennek a keretnek a definíciója, mert a ’Lost In The Ghost Light’ bármelyik dala helyet kaphatott volna egy No-Man-albumon, bár az ott időnként megjelenő öncélúságnak, az electro-borulatoknak itt nyoma sincs.

Nem lehet a munkái közül simán kiragadni ezt az egyet, mert olyan, mintha összefüggenének, mindegyikben sok a személyes vonatkozás, mindegyiknek hasonló a hangulata. Itt is van lebegés, félelmek, elmúlás, melankólia, bámulás egy eső áztatta kocsmaablakon át, az előző három szólóanyag nem volt elég ahhoz, hogy Tim Bowness kiborongja magát, a lemezborítón címke figyelmezteti a szülőket – ezúttal nem a trágár szövegre, hanem – az öngyilkosság-témájú utalásokra. Ennek ellenére ez a szólólemez lett zeneileg a legoptimistább hangulatú a négy közül, és ez akkor sem ellentmondás, ha az anyag koncepciója egy pályája alkonyához közeledő zenészről szól, aki nehezen néz szembe az idő múlásával és a gyorsuló technikai fejlődéssel. Kicsit furcsának találom a témaválasztást, mert – ugyan érthetők az aggodalmak, de – az alkotó nem egy megfáradt öregember, hanem egy pályája csúcsán álló munkamániás művész, akit elismernek, akinek elővételben elfogyott az album limitált kiadású verziója, szóval a világ szebb, mint amilyennek lefesti. Sokkal inkább az érezhető, hogy a lelki egyensúlyát azzal biztosítja, hogy minden szorongását kiírja magából.

Egységes anyagról van szó, nehéz kiemelni egy-egy dalt belőle, és bár Tim érzelmekkel és szomorúsággal teli jellegzetes suttogó énekhangja uralkodik a lemezen, nem szorul háttérbe a ’70-es éveket idéző – sőt a ’70-es évek progresszív megoldásai előtt tisztelgő – hangszerelés és a remek kórusok. Kicsit kilóg a sorból a Kill The Pain That’s Killing You a maga dühösségével, de a történet így kívánja meg. A Distant Summers azért említendő meg, mert ez egy letisztult átirata vagy inkább újragondolása a 2014-es ’Abandoned Dancehall Dreams’ albumon szereplő, múltba merengő Songs Of Distant Summers című dalnak, erős ihletet adtak azok a régi nyarak.

Összegzés: 

Nagyszerű dallamok, nagyszerű zenei teljesítmény, ami a lemezen közreműködők terjedelmes listájára pillantva nem lehet véletlen, mert jelen van a brit prog szcéna számos kiválósága, a Distant Summerben maga Ian Anderson is játszik, az album hangmérnöke pedig Steven WilsonElőször zavart az album szűnni nem akaró borongóssága, de szépen lassan előjött a zenekar a sarokból a részletekkel, sokadik hallgatásra beérő és maradandó alkotás született. Az is megfordult a fejemben, hogy innen csak egy lépés lenne a befogadhatóbb gilmouri melankólia, de azzal az anyag elveszítené az egyediségét, így van ez jól.

De ki az az „unknown” Pete Smith?

Dátum: 
2017. február 20

Pontszám: 
9

Szerző: 
Dzsó

RAMMSTEIN – Ilyen lesz a Paris DVD, itt a harmadik előzetes

2017 májusától Európa-turnéra indul a Rammstein, előbb azonban kijön egy koncert DVD-jük, a Paris, amelynek máris itt a harmadik (angol nyelvű) beharangozója. A koncertfilmet először mozikban mutatják be, március 23-án, és lesz magyarországi premier is, a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban.

A DVD anyagát 2012 március 6-án és 7-én rögzítették Párizsban, a Palais Omnisports-ban, a rendező pedig Jonas Åkerlund (Metallica, Satyricon, Prodigy stb.) volt. A DVD és Blu-ray verzió nem sokkal a mozis premier után kerül majd boltokba.

 

 

A csapatról azt is tudni lehet egy ideje, hogy már nekiláttak az új dalok megírásának, azt azonban még megjósolni sem mernénk, hogy mikor lesz az új nótákból egy új album is.

RAMMSTEIN – Beharangozó a 2017-es Paris DVD-hez #3

RAMMSTEIN – Beharangozó a 2017-es Paris DVD-hez #2

 

RAMMSTEIN – Paris
német zenei dokumentumfilm, 90 perc, 2016

Vetítési időpont: 2017. 03. 23. Csütörtök 21.45
Uránia, díszterem

Rendező: Jonas Åkerlund

“A kamera volt a hetedik bandatag.

Jonas Åkerlund koncertfilmje, a Rammstein: Paris a világhírű német rockbanda 2012 márciusában adott két párizsi koncertjén készült. A Bercy Arénában rendezett fellépésen harminc kamerával forgattak, s nemcsak az előadás alatt, de a főpróbán is dolgoztak, hogy minél tökéletesebb közeli felvételek készülhessenek.

A utómunkák sokáig, majdnem négy évig tartottak, de a végeredmény egy rendkívül igényes darab lett, amely radikálisan új módon közelít az érzelmek és az izgalmak képi megjelenítéséhez, és amely életszerűen adja vissza a különleges világú Rammstein koncert valódi élményét.

Az alkotást a 2016-os Cannes-i Filmfesztiválon mutatták be először. Magyarországon csak az Uránia Nemzeti Filmszínház vetíti. Jegyár: 2.500 Ft.

A film egy sötét és látványos tündérmese – írják az alkotók. A Rammstein új magasságokba emelte a rockzene színpadi megjelenését hangzásával és látványvilágával, amely minden érzékünkre hat. Előadásaikat bátran nevezhetjük technikai bűvészmutatványnak. Ugyanakkor a német banda tradicionális történelmi és kulturális elemeket is felhasznál produkcióiban.

Az izzadt, kormos, gót göncökben, Grand Guignol figuraként megjelenő Rammstein tagok bőséggel használtak pirotechnikai effekteket a párizsi koncerten is. Már a zene megszólalása előtt lüktető gőzfelhőbe borult a színpad, a Wollt ihr das Bett in Flammen Sehen című dal alatt tűzlabdák szökkentek az ég felé a gitárokból, miközben az énekes, Till Lindemann malomvitorla szerűen forgó karjaiból is lángok csaptak ki, sőt szájából és orrából is füst szivárgott, ahogy énekelt. A Du Hast című dal közben pedig tűzbumerángokat lőtt a közönség fölé.

A minden érzékre ható koncertélményt filmen megragadni majdnem lehetetlen vállalkozás volt. Jonas Åkerlund azonban mondhatni, megvalósította ezt. Filmjét nézve olykor azt érezzük, a kamera hetedik bandatagként van jelen a színpadon.

A Rammstein: Paris valódi vizuális ínyencség, amely joggal versenyezhet minden idők legjobb koncertfilmjének címéért is. Jonas Åkerlund többszörös Grammy-díjas svéd rendező. Korábban dokumentumfilmet forgatott a Roxette-ről, Beyonce-ról, Paul McCartney-ról, Madonnáról és számos világsztárnak készített videoklipeket. A rendező egy ideig dobolt a korai Bathoryban is.

SONNE
WOLLT IHR DAS BETT IN FLAMMEN SEHEN
KEINE LUST
ASCHE ZU ASCHE
FEUER FREI!
MUTTER
MEIN TEIL
DU RIECHST SO GUT
DU HAST
BÜCK DICH
MANN GEGEN MANN
OHNE DICH
MEIN HERZ BRENNT
ENGEL
PUSSY
FRÜHLING IN PARIS

RAMMSTEIN – Beharangozó a 2017-es Paris DVD-hez #1

 

A 2016-os koncerteken egy új dalt – Ramm 4 – mindenesetre már játszott a Rammstein, hogy megmutassák, valóban készülnek az új témáik. Nemcsak a Rammstein-tequila


A 2017-re bejelentett európai Rammstein koncertek:

05/20 – Kopavavogur Korinn, Iceland
05/25 – Horsens State Prison, Denmark
05/28 – Prague Eden Arena, Czech Republic
05/29 – Prague Eden Arena, Czech Republic
06/02-06/04 – Rock am Ring, Germany
06/02- 06/04 – Rock im Park, Germany
06/09 – Rockfest/Vehkala Park, Vantaa, Finland
06/11 – Tallinn Rockfest, Estonia
06/16 – Graspop Metal Meeting, Belgium
07/05-07/08 – Resurrection Fest, Viveiro, Spain
07/11 – Festival de Nimes, France

 

RAMMSTEIN – Ramm 4 (Pinkpop 2016)

 

 

Három helyen három banda turnébuszát is feltörték a múlt héten

Eleve szörnyű dolog arról hírt adni, ha egy zenekarnak szégyentelen szemétládák feltörik és kifosztják a turnébuszát, és akár hangszereket és egyéb felszereléseket, akár személyes holmikat visznek el, de amikor egymás után nem egy, nem kettő, hanem három ilyen eset is történik, akkor már tényleg nehezen találjuk a szavakat az emberekre. Márpedig a múlt hét közepén pont így volt: […]

Itt a harmadik előzetes a hamarosan érkező Rammstein-koncertfilmhez

tilllindemannrammsteinparistrailer3_638.jpg

Pár nappal ezelőtt mutattuk meg a Rammstein hamarosan érkező, Paris című koncertfilmjének második előzetesét. Ez még kis sem hűlt, máris itt a harmadik. A koncertfilm anyagát 2012 március 6-án és 7-én rögzítették Párizsban, a Palais Omnisports-ban, a rendező pedig Jonas Åkerlund volt. A DVD és Blu-ray verzió nem sokkal a mozis premier után kerül majd boltokba. A koncertfilmet először tehát mozikban mutatják be, és jó hír a hazai rajongóknak, hogy március 23-án lesz magyarországi premier is, mégpedig a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban.

[…] Bővebben!

Megosztom Facebookon!
Megosztom Twitteren!
Megosztom Tumblren!

Inline
Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!
Inline
Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!