Klemencz Dávid

Towers & Bridges – Müncheni banda, magyar gitárossal! Hallgasd meg az új kiadványukat!

Új EP-vel jelentkezett a magyar gitárossal felálló modern, zúzós metalt játszó müncheni Towers & Bridges. A banda 2013-ban alakult Münchenben Klemencz Dávid (gitár – korábban a Nails Records-nál megjelenő As Heart’s Bleeding zenekarban játszott), Antun-Lukas Hoesch (ének), Patrick Putz (gitár), Max Bopfinger (gitár), Andreas Gutmann (basszusgitár) és Dion Röhreke (dob) közreműködésével. Első kislemezük, a Breakwaters, […]

Agregator hírek – új dal, testreszabható vinyl single, szöveges video, Bűnös Kórus

Hétvégén megjelent 2017-re tervezett albumunk (Semmiből – a semmin át) felvezető kislemeze, a “Hol a senki jár”. Hangulatilag azt a dallamos súlyt képviseli, ami eddig is jellemző volt ránk. A keverésen és masteren ezúttal Köteles Leanderrel dolgoztunk, akinek segítségével egy igazán modern és dögös hangzású végeredmény született. Az új szörnyeteget fizikailag 7″-os vinyl korongba zártuk, […]

DOG EAT DOG – Csütörtökön videót is forgatnak majd az A38 Hajós bulin

Szinte napra pontosan két évvel az utolsó fővárosi fellépése után csütörtökön, április 6-án újra Budapesten koncertezik a Dog Eat Dog. A buli az A38 Hajón lesz, hazai vendégként pedig a Szükségállapot játszik.

“A New Jersey-beli zenekar klasszikusai bőven túlmutatnak a nosztalgiafaktoron – a Rocky, a No Fronts vagy a Who’s The King ma is ugyanolyan erővel késztetnek ugrálásra, mint Beavis és Butthead fémjelezte MTV fénykorában. Borítékolható tehát, hogy a tavasz legmosolygósabb és legönfeledtebb pop skate punk bulijára kerül sor a Hajón.”
 

A koncert Facebook oldala

Kollár Bálint a Dog Eat Dog énekesével, John Connorral készített interjút az A38 blogja számára, az új dalokról, jéghokiról, a Rockmaratonról és még sok másról.

Többször is felléptetek már Magyarországon. Milyen emlékeitek vannak az itteni koncertekről?

“Imádtuk a tavalyi Rockmaratonos fellépésünket, remek volt maga a fesztivál is és örültünk, hogy ismét találkozhattunk az Ignite és a Madball tagjaival – mindkét zenekarral sokat koncerteztünk már. Az első magyarországi koncertünk, ami azt hiszem 1995-ben volt a Petőfi Csarnokban, szintén emlékezetes volt. A Biohazard előtt játszottunk és az egész turné egy utazó cirkuszra hasonlított leginkább, mert velünk jött még a Downset, a Such A Surge és a Dubwar is.”

 

 

A kilencvenes évek sok szempontból másmilyenek voltak, mint a mostani idők. Ha visszatekintesz a Dog Eat Dog közel három évtizedes karrierjére, mi jut eszedbe először? Melyek voltak számodra a zenekar legizgalmasabb korszakai?

“Hát igen, az eddigi huszonhét év alatt kijutott nekünk a mély- és a csúcspontokból is. Persze a kezdeti évek, mielőtt még leszerződtünk egy kiadóhoz, nagyon izgalmasak voltunk – egyikünknek sem a Dog Eat Dog volt az első zenekara, de a rajongói bázis és a hírnevünk kiépítése a Keleti-parton hatalmas élmény volt. Aztán miután megjelent a Warrant EP és először léptünk fel a tengerentúlon, ráadásul olyan hőseink előtt, mint a Bad Brains, a Fishbone, a 7 Seconds, arra is mindig emlékezni fogok.

Aztán az 1994-es év, amikor megjelent az Allboro Kings és elindult a Biohazarddal közös turné, az is egy elképesztő időszak volt számunkra. Gondolj csak bele, teltházas koncertek minden éjszaka, ráadásul akkoriban aludtunk először egy rendes turnébuszban, plusz olyan országokba és városokba jutottunk el, amikről álmodni sem mertünk volna…

Manapság pedig nemcsak új zenéket jelentetünk meg, tizenegy év után először, de annyi energia van bennünk, hogy bizton állíthatom, hogy hosszú idő óta nem voltunk ennyire izgatottak. Szóval egyik periódus sem izgalmasabb, mint a többi, mindegyik ugyanolyan és mégis más… ez része az utazásnak.”
 

 


Kezdetben, amikor elkezdtétek összemixelni a rapet, a hip-hopot, a funkot, a skát, a hardcore-t, mit szóltak hozzátok a színtér-puristák? Mennyire éreztétek magatokat a hardcore színtér részének?

“Hm. Amikor 1990-ben megalakultunk, a hardcore színtér még elég kicsi volt – szóval nem volt olyan nagy dolog a részesének lenni. De egyébként úgy érzem, abszolút befogadtak minket. Mindig is szerencsések voltunk a tekintetben, hogy elég sok barátot tudtunk összeterelni, így minden koncertünkön sokan voltak.

Ami a gyűlölködést illeti… természetesen már akkoriban is voltak, akik utálták a zenekart, a kilencvenes évek sem voltak mások, mint a mostaniak, csak akkor még nem volt annyira elterjedt az internet, a sok troll nem tudott felmenni oda és szidni mindenkit. Egyetlen színtérbe sem próbáltunk tudatosan beilleszkedni, inkább úgy éreztük, hogy bár sok szub-zsánerbe próbálnak soroltak már minket, mi inkább a saját utunkat szeretnénk járni és csak úgy hivatkozni a hangzásunkra, hogy ez a Dog Eat Dog sajátja.”

Több mint tíz év telt el a Walk With Me, az eddigi utolsó Dog Eat Dog nagylemez óta. Mikor jött először az ötlet, hogy elkezdjetek új számokon dolgozni?

“Roger Hammerli a Walk With Me óta játszik velünk, több-kevésbé ő az állandó gitárosunk. Ennek ellenére sokáig nem kezeltük teljes értékű tagként. Viszont ő adta a lökést ahhoz, hogy újra elkezdjünk számokat írni és felpörgessük a kreativitásunk. Amint eldöntöttük, hogy kiadunk egy új lemezt, a többi már jött magától.”

Meséljetek a Brand New Breed EP-ről! Miért döntöttetek úgy, hogy mind a négy számhoz forgattok egy klipet?

“Igen, mind a négy számhoz forgatunk majd egy klipet, de előtte még koncertezünk és fellépünk pár fesztiválon is, hogy legyen elég pénzünk legyártani őket. De például velünk lesz egy videós az egész turnén, beleértve az A38-at is, szóval biztos lesznek részletek valamelyik videóban a magyar koncertről is.

Ami pedig a dalokat illeti… az XXV-t a zenekar huszonötödik évfordulójának környékén írtuk. A banda eddigi történetéről szól, valamint a rajongók iránt érzett szeretetünkről. A Vibe Cartel lényegében egy Dog Eat Dog-himnusz, csak más stílusban. A Lumpy Dogot pedig a kutyám, Curtis ihlette, akit egy menhelyről hoztam el. A negyedik szám, az Emoji Baby pedig a modern kommunikációról szól.

Izgatott vagyok, hogy nem csak élőben, de fizikai formátumban is el tudjuk juttatni ezeket az új dalokat a rajongóinkhoz. Idővel elkészül majd a négy klip is.”


A teljes beszélgetéshez kattints ide!

 

 

Barba Negra Track

Mastodon – A Barba Negra Trackben mutatják be az Emperor Of Sand album dalait

A Parkway Drive és a Gojira után újabb súlyos névvel bővült a Barba Negra Track programkínálata, június 14-én Budapestre jön az atlantai Mastodon is. A mai progresszív metalszíntér egyik legfontosabb zenekara a Brendan O’Brien producerrel rögzített Emperor Of Sand címmel március 31-én kiadott új albumával érkezik a Trackbe. A eredetileg dupla albumra tervezett album végül 11 dalt tartalmaz. A Mastodon az Eagles of […]

Inline
Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!
Inline
Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!