White Magician – Dealers of Divinity (2020)

A 2010-ben alakult detroiti White Magician az énekes/gitáros Derek DiBella egy bandája a hat közül, amit majdnem a legkorábban alapított. Elnézve a zenekarait, mindegyikben egy aliast, „álnevet” használ, ami nem új keletű. Ebben a „The Great Kaiser” nevet vette fel, csakúgy, mint a 2018-ban alapított The Great Kaiser’s White Magician projektjénél, amit nem tudom miért, de külön kell kezelni ettől, hiába ugyanazok a tagok. Szintén érdekesség, hogy egy másik bandájában (Demon Bitch) „D.B. Cooper” az aliasa, az a valóságban is élt repülőgép-eltérítő, akinek a karaktere a Szökés (Prison Break) című zseniális sorozatban is szerepelt. Valamint, a legrégebbi, black metalban utazó Isenblåst együttesében pedig „Lord Kaiser” néven fut, ahol „csak” gitározik. Erről a három bandájáról tudnám azt mondani, hogy többnyire aktív.

De térjünk vissza a kritika tárgyát képező bandához. 2016-ban kiadtak egy több mint korrekt EP-t The Pledge címmel. Nem titkoltan a ’70-es, ’80-as évek heavy metal/hard rock zenéjét szeretnék megidézni, leginkább a Blue Öyster Cult és a Mercyful Fate szellemiségében. Ez a The Pledge EP-ről teljes mértékben el is mondható. Az öt számból a saját négy szerzemény mindkét említett bandát megidézi, nem is rosszul, DiBella olyan sikolyokat kiereszt olykor a dalokban (például akár a The Devil’s City-ben, akár a The Pledge: Mad Magicben), mintha csak maga a Királyt hallanánk. A zenei részek is jók, az ötödik dal pedig egy remekül feljátszott Blue Öyster Cult feldolgozás (Nosferatu). Külön poénos és plusz pont az is, hogy a hivatalos bandcamp oldalukon a kislemez megjelenési dátumának 1977. július 7-e van megadva. Az EP után 2017-ben megjelent egy két számos kislemez, az Antipathy, mely egy instrumentális szám után szintén egy remek, hosszabb számot tartalmaz. Ezt később 2018-ban is kiadták egy split anyag formájában, White Magician/The Great Kaiser’s White Magician/Prelude to Ruin név alatt, utóbbi a főnök egy új bandája, amiben basszusgitározik. Így érkeztünk el a banda első nagylemezéhez, amely idén, november 20-án jelent meg a Cruz Del Sur Music kiadónál.

És amiről sajnos elmondható, hogy pont az nincs meg benne, ami a már fentebb említett EP-n és kislemezen megvolt, szinte teljes egészében eltűntek a fantasztikus sikolyok. A hangzás hasonló, de számomra ez nagyban elvesz az élvezeti értékéből, mert a sikolyok/sikoltozások adtak neki egy olyan pluszt, ami megidézte a Mercyful Fate-et / King Diamond-ot. Az, hogy mindössze a lemez utolsó két dalában hallunk csak valamit az EP-t és a Királyt jellemző sikolyokból, szerintem rossz döntés volt a banda részéről, és úgy igazából nem is értem ennek az okát. A zenével, hangulattal továbbra sincs baj, egész jó a hangszerelés, a dalok (leszámítva a túl hosszú és számomra unalomba fulladó átvezető instrumentális harmadik számot, a Fading Into the Obscurity of Ages-t). Az utolsó három (Magia Nostra, Power of the Stone és a Spectre of a Dying Flame) szám viszont valamit visszahoz az EP-hez kapcsolódóan, ami számomra gyakorlatilag kiemelte a középszerből a lemezt, annak ellenére, hogy hosszúnak is tűnhető, 7-9 perces számok sorakoznak rajta.

Érdemes még megemlíteni a dalszövegvilágot, amely a mágia, a hazardírozás köré épül, nem meglepő módon a borító ennek megfelelően nem rossz. Hasonló szövegvilággal, igaz, kevésbé hasonló zenével, de jobb lemezt tett le az asztalra a Serious Black a 2017-es Magic lemezével. Az EP simán kap(na) egy erős 8/10-et, amíg ez a nagylemez, mint már említettem, épphogy jobb a közepesnél.

Kár, hogy nem ilyenek lettek a nagylemez számai.

Navigáció / Forrás

Ez a cikk(részlet) a(z) Fémforgács nyilvánosan, bárki számára elérhető RSS csatornájából került automatikusan megjelenítésre. A fenti linkre kattintva eredeti helyén és teljes terjedelmében tekinthető meg. A cikk(részlet)-ben megjelenített fotók és egyéb képi anyagok közvetlenül az eredeti forrás tárhelyéről töltődnek be, azok a metalindex.hu szerverére nem kerülnek feltöltésre. Bármilyen szerzői jogi jellegű kifogás esetén kérjük az eredeti forrás megkeresését, akik felelősségel tartoznak az általuk feltöltött és megosztott tartalomért. Kérés esetén természetesen a metalindex.hu azonnal megszakítja a cikk(részlet) átvételét az eredeti forrástól, ha bármilyen okból szerzői jogi problémák merülnek fel.

Szólj hozzá!