Aebsence – Megjelent a progresszív metalt magyar népzenei motívumokkal is kísérő gödöllői csapat harmadik albuma

aebsence 0 Comment

Szimplán 3 címmel megjelent és végig is hallgatható a progresszív metalt magyar népzenei motívumokkal is kísérő gödöllői Aebsence harmadik albuma. Az Aebsence legutolsó lemeze a 2012-es …Is Dead volt. Az új albumon nyolc felvétel szerepel és igazi különlegességét viszont a magyar nyelvű szövegek adják. A dalok nagy részét a zenekar még korábbi dobosával, a 2014 májusában elhunyt Polgár „Blézs” Balázzsal írta, így az album egyfajta tisztelgés, visszaemlékezés is rá, hisz 60 százalékban az ő dobtémái hallhatók Karner Gábor feljátszásában. A felvétel és a mastering a HLSTUDIO-ban készült Hidasi Barnabás és Vesztergom Laura közreműködésével. Koncert is lesz, igaz csak jövő év március 3-án az A38 Hajón.

A zenekart Perneczky András (gitár) és Máthé Attila (dob) alapította 1995-ben Gödöllőn. Még abban az évben csatlakozott hozzájuk Liwa László (basszusgitár), akivel korábban már együtt játszottak egy helyi formációban. A tagok a rock/metal egy olyan progresszív megközelítését tűzték ki célul, amelyben a magyar népzene használata a zenekar saját innovatív stílusát erősíti. 1997-ben Budai Péter énekessel lett teljes a zenekar felállása, aki előző csapatában (MOONSET) már kísérletezett hasonló ötletekkel. 1998-ban az Ugodon megrendezett XIII. Rock Tehetségkutató Fesztiválon különdíjat nyertek.

1999-ben jelentkeztek első önálló anyagukkal, amely az “Old” címet kapta. A felvételek a Honvéd Stúdióban készültek Jilling Jácint vezetésével, aki a három számos demó elkészítése során, fúvós hangszereken is közreműködött. A demó, kazetta formátumban jelent meg és rendkívül pozitív fogadtatásban részesült. Nem sokkal később arra kényszerültek, hogy az ABSENCE nevet egy kisebb változtatással AEBSENCE-re módosítsák, megkülönböztetve magukat az azonos néven tevékenykedő külföldi zenekaroktól.

Az 1999. októberében megrendezett Keleti-Ász Országos Rockzenei Tehetségkutató fesztiválon első helyezést értek el. A nyereménynek köszönhetően a Tom-Tom stúdióban Rozgonyi Péter segítségével rögzíthették a “Deep” című szám egy korai változatát. Az új szerzeménnyel kiegészített Old demó a továbbiakban már csupán a tervezett első album kiadókeresését szolgálta. Az 1999-ben megjelent Shock! A&R No. 1. válogatáslemezen, a “7/4” című dallal szerepeltek, több hazai feltörekvő zenekarhoz hasonlóan. 2000. őszén a DYING WISH és a KAOTIKA társaságában indultak első koncertkörútjukra, amelyet 2001. őszén a MOOD és a DARK CLOUDS zenekarokkal közös koncertsorozat (Doomanoids Ride Again Tour 2001) követett.

2002 januárjában vonultak a HSB Stúdióba, hogy rögzítsék első albumukat Scheer ‘Max’ Viktor segítségével. A furulya és hegedű felvételek ismét a Honvéd Stúdióban készültek Jilling Jácint közreműködésével. Mivel a zenekar nem talált kiadót, ezért az album anyagi és szervezési okok miatt csak az év végén (december 13.) jelenhetett meg, CD formátumban, amelynek terjesztője a MusicDome lett. Az “Unusual” című debütáló album nagy sikert aratott a hazai underground színtéren és a rockzenei sajtóban egyaránt, miközben a külföldi kritikáknak is rendkívül pozitív visszhangjuk volt. Az album megjelenését követően, főleg nyugat-európát célzó promócióba kezdtek a következő album kiadásának megalapozása érdekében. Az AEBSENCE ebben az időszakban a székesfehérvári Káosz fesztiválok rendszeres fellépője volt. 2002. őszén a SUPERNATURAL koncertkörútján (UnNatural Tour) vendégeskedtek.

2003 márciusában, Máthé Attila külföldi munkája és egyéb tervei miatt, baráti körülmények között, de véglegesen távozott a zenekarból. Helyét ideiglenesen Moldoványi János (ex-DYING WISH, ex-FÜRGERÓKALÁBAK) vette át, aki jelentősen segítette a csapat akkori munkáját. A zenekar 2004-ben találta meg új dobosát Polgár Balázs (ex-SKUNK) személyében.

A Negative Art Prodnak köszönhetően a csapat lehetőséget kapott, hogy 2006. februárjában az ANATHEMA, majd 2007. augusztusában a CYNIC előtt játszhasson. 2008-ban a folyamatos próbahely gondok jelentősen hátráltatták a csapat terveinek realizálását. 2009-ben új dalok írásába kezdtek, hogy végre befejezhessék a második album dalszerzési munkálatait.

A zenekar új koncepciójának megfelelően tudatosan hagyta el a népi hangszerek használatát egy direktebb, nyersebb és ösztönösebb megszólalás érdekében. A folyamatos időegyeztetési gondok csak 2011. januárjától tették lehetővé a felvételek megkezdését. A több szakaszban rögzített “…is dead” című, második album 2012. november 22-én debütált. Az adott zenei viszonyok és anyagi lehetőségek miatt a zenekar az új album online letölthető kiadása mellett döntött. A felvételeket házi stúdió körülmények között rögzítették Budai Péter irányításával, aki a produceri, felvételi és keverési feladatokat egyaránt magára vállalta. Az album mastering munkálatai a Denevér Hangstúdióban készültek. Az új album megjelenésével egy időben mutatták be az első hivatalos videót is, amely a “Circle Of Confusion” című dalra készült.

A két album megjelenése között eltelt hosszú idő alatt a zenekar nyilvános aktivitása csökkent, amely a szűkös hazai lehetőségekre, a bizonytalan önfinanszírozhatóságra és a tagok egyéb magánéleti elfoglaltságaira vezethető vissza. Mindezek ellenére az elmúlt években olyan hazai csapatokkal léptek fel, mint a KOROG, a GIRE, a WATCH MY DYING, az IHM, a ONEHEADEDMAN, az ANGERTEA, a STEREOCHRIST, a WALL OF SLEEP, a MANGOD vagy a ROOM OF THE MAD ROBOTS.

2014 májusában tragikus körülmények között elhunyt † Polgár Balázs. A zenekar tagjait mélyen lesújtotta a hír.

2014 novemberében Karner Gábor (ex-ZAMAT) lett az AEBSENCE új dobosa.

2017 márciusában került rögzítésre a 3. AEBSENCE album Hidasi Barnabás és Vesztergom Laura (HLSTUDIO) segítségével.

Related Articles

    SZÓLJ HOZZÁ!

    HÍRSZEMLE

    Fonográf koncert @ 2018. február 16. – Budapest Sportaréna

    Fonográf koncert @ 2018. február 16. - Budapest Sportaréna

    Eljött hát a régen várt nap, 2018. február 16-án újra színpadra állt a Fonográf együttes, teljes vértezetben és pompában. Amikor 2017 áprilisának vége felé bejelentették a hírt, nagyon boldog voltam, mert 2004 nyarán sajnos nem tudtam ott lenni az

    Olvasd tovább

    All But One, Counter Clockwise, Harrisons, Tiansen @ 2018. március 16. – Dürer K

    All But One, Counter Clockwise, Harrisons, Tiansen @ 2018. március 16. - Dürer K

    A Dürer Kert bemutatja: A budapesti székhelyû, de nemzetközi felállású All But One zenéjében ötvözi a melodikus modern metalt a poppos énekkel, sajátos, a zenekarra jellemzõ gitárfutamokkal teszi egyedivé a hangzásvilágot.

    Olvasd tovább

    Black Sabbath: The End

    2016. július elsején nálunk indult a Black Sabbath The End néven futó búcsúturnéja (legalábbis az európai kör), aminek a vége a zenekar szülővárosában, Birminghamben ért véget 2017 február 4-én. Még tavaly év végén vásároltam meg az erről készült blu rayt, ...

    Olvasd tovább

    Menjetek már el – Itt egy kiadatlan Óriás-dal

    Menjetek már el - Itt egy kiadatlan Óriás-dal

    Tavaly jelent meg az Óriás Minden villany ég című nagylemeze. Az albumhoz összesen 20 dalötlet született, ebből 15-öt dolgoztak ki, és 12-t fejeztek be teljesen. A véglegesítésnél a lemezív döntött a végső dalcsokorról. Lemezként a végső tizest érezték a legkompaktabbnak, ...

    Olvasd tovább

    OMEN játék emlékeztető

    OMEN játék emlékeztető

    Biztatni ez alkalommal sem nagyon kell a kedves olvasókat, hogy szavazzanak kedvenc Omen-lemezeikre. Gyűlnek a voksok rendesen, a Feketében album ott liheg a Jelek nyomában, a versengés, úgy tűnik, még messze nem dőlt el. Aki még nem szavazott, de ...

    Olvasd tovább

    Keresés

    Back to Top

    Inline
    Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!
    Inline
    Like-old az oldalt, hogy azonnal értesülj a legfrissebb hírekről!